'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Jag saknar -

Av Lina Larsson - 30 mars 2010 22:20

      


Dessa underbara dagar jag spenderat i stugan, stavik.

Jag minns från det att jag var liten när alla var där, hasse, maggan, sebbe, anton, kristoffer, jenny, mamma, pappa, jag, farmor, inge +tillhörande hundar & även andra som kom och hälsade på :)

Jag minns så tydligt flera minnen därifrån, som när jag var liten tjej & mamma sa att vi fick låna kameran om vi bara tog en bild, en var. Jag valde att fota Anton när han satt stolt på sin nya moppe. Jag minns när jag bara var ett par år gammal, då jag for & föll precis överallt, och mamma & pappa stod & pratade och sa "- Lina är så klumpig.." Dom trodde inte att jag hörde vad dom sa. Jag minns när jag tog Sissi & Selma ut på en promenad i skogen, vi kunde vara borta flera timmar.. Jag var inte rädd för något, inte för något. Jag var en modig, envis liten tjej som gjorde vad jag tycktes vela göra bäst - vara ute i skogen, äta god mat fiska, umgås med många släktingar & framförallt - bada. Jag minns att jag oftast fick gå & bada själv - eftersom varken hundarna eller mina syskon var villig att följa med mig ut i vattnet. Jag minns när Anton kom från behandlingshemmet i Norrbyskär och hade med sig en Schäfer som kom att bli min bästa vän ( just bara för att han älskade att bada), men jag kommer även ihåg att den där hunden slutade jag gilla senare eftersom när han åkte bil studsa pillan rakt ut & jag vart äcklad! :) Jag minns när jag fick köra bil för första gången i mitt liv - i pappas knä! Jag fick sköta allt själv, och jag fick inte ens kärring stopp! Och jag var kanske 8år gammal. Jag minns när jag hade fått mens för första gången och alla retade mig så jag vart sur & gick upp på vindan och la mig och grät, tills pappa kom hem från bränna med vaniljmunkar, chips & godis. Jag minns när vi tog Robert's båt & alla ungdomar som var där åkte ut till "våran ö"  och badade. Jag minns när vi gjorde midsommarstänger som hasse & pappa fick sköta upphämtningen av. Jag minns att jag alltid ville ha Rice Krispies & Mjölk till frukost där, och gärna en mjukmacka med pricki korv på.. Jag minns alla kvällar i mygghuset, jag minns alla grillkvällar, alla gånger vi varit ute och fiskat. Jag minns allt så väl....... Känns nästan som igår.


Jag önskar alla hade fått uppleva det som jag har gjort där - för det var underbart.

 

 

Jag ska verkligen ta vara på det, och till sommaren ska jag dirr dit direkt jag blir ledig, och bara vara. Ta vara på de stunder man får ha där...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Larsson - 25 maj 2014 20:19


Livet rullar på i vanlig ordning.. Men ingen dag är sig ändå lik. L är redan ett halvår(!), och tiden går som vanligt - alldeles för fort. Skönt när träningen kommer igång på riktigt igen, när min trogne träningskompanjon kommer hem från Grekland...

Av Lina Larsson - 5 maj 2014 10:55

Nyfikna människor.. En bild på Instagram gör att man får 50st fler unika besökare, sjukt. Spekulationer och skitsnack.... Varför är jag inte ens förvånad?! ;) ...

Av Lina Larsson - 4 maj 2014 21:01


Orken och lusten att blogga finns inte just nu. Instagram är något jag hellre uppdaterar, där jag kan välja mina följare. LLLARSSSON heter jag där! ...

Av Lina Larsson - 14 april 2014 22:05

Inget ord kan beskriva min kärlek för denna lilla krabat. Han som förgyllt våra liv och gjort det verkligt värt att leva. Våran supersnälla kille, Mamma älskar dig till månen och tillbaka. ...

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards