'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under november 2009

Av Lina Larsson - 30 november 2009 17:17

  


Hur mycket jag saknar dessa små knoddar.

Dom är inte bara "lowa & casper", dom är så mycket mer. Dom är en stor del i mitt liv. I mitt liv när jag hade det som tyngst, när jag var ute och cyklade. Då fanns åtminstone dom där - Lowa & Casper. Dom kanske inte förstod hur mycket smärta man hade där inuti, hur mycket man bara ville springa upp på sitt rum & gråta. Dom förstod inte det - Men dom såg mig som jag var. Jag dög för precis den jag var. Dom skilde inte på folk, dom visste inte allt ont man gjort i sitt liv. Utan dom dömde mig bara av att se på mig - hur mycket jag älskade dom. Hur mycket jag brydde mig om dom, hur jag var med dom, hur jag pratade med dom. Dom såg mig, lilla Lina, faster Lina.

Utan dessa små twins skulle inte livet vara lika enkelt. För när jag är påväg att göra dåliga val i mitt liv - tänker jag på dom. På hur dom hade blivit ledsna av att se mig just då, hur casper hade sneglat på mig & sprungit till ett hörn & klämt in sig där och gråtit, och hur lowa hade sagt: "niiinaaaaa, sluta!" Och sprungit efter mig.. Jag tänker på hur dom skulle ta avstånd från mig en vacker dag & bli besvikna. Kanske inte säga någonting - men man skulle se det i deras ögon.


Minns det som igår... När jag kommer hem från skolan, är trött, förbannad och vill bara gå upp på rummet och sova bort resten av dagen. Men då kommer dessa 2 underbara varelser och springer mot mig i dörröppningen & kramar om mig. Då gjorde man ju inte annat än att bara lysa upp, känna sig omtyckt för ett tag. Så man slängde kläderna åt sidan, lämnada väskan på hallbänken och sprang och lekte med dom.. Man gjorde allt för att se dom glada & lyckliga. Fastän man kanske inte orkade, gjorde man det för dom. Dessa 2 änglar.

 

Önskar allt var som förut - att man hade dom nära. Kunde träffa dom nästintill varje dag, gå ut & gå med dom, leka med dom. Tänkt hur mycket lättare livet skulle vara.


Älskar er till slutet.

Av Lina Larsson - 30 november 2009 17:08

Just det.


Sluta snacka en massa bullshit, trycka ner andra, låtsas att du är världens mest perfekta människa. Sluta vara elak & patetisk. Alla skrattar bara åt dig i slutändan. Folk som tror att de är dina "vänner" och att du tycker om dom - även dom kommer stå en dag och bara skratta, skratta åt dig för att du bränt dina sista broar. En dag måste du ge upp och inse att snacka skit & skvallra inte är det senaste modet.

En vacker dag tror jag du kommer inse, för du kommer en dag stå där, själv, på egna ben. Du kommer själv inse att du inte gjort så bra val i livet. Det är bara att försöka förstå. Annars kommer du inte ha mycket kvar i slutet fortsätter du så. Bara ett tips! : D

Av Lina Larsson - 30 november 2009 16:43

Ja, nu var det som sagt ett tag sen jag bloggade! Kanske är det för att jag har haft nå att göra hela tiden? =) Kanske det, ja...


Helgen var iaf superb, enligt mig iallafall! På fredag drog jag och johanna våra asses till llå för en shoppingdag! Jag fyndade mig ett & annat.. Bland annat en skit mysig kofta som jag velat ha länge, julklappar, ett linne & 2 klänningar, en röd och en svart! ;) Billiga dessutom.. det är inte ofta man hittar en fin klänning för 99kr, nono. Dessutom var det inte ens rea, så jag vart mer än kär (i priset mest dock) haha. Sen så hade vi det allmänt trevligt.. Drack världens godaste milkshakes, surra på & drömde oss bort bland alla kläder! Men ingen bio blev det som vi tänkte, för alla pengar råkade visst gå till alla kläder/julklappar : D

ooops, we did it again!


Men - på lördag drog vi & grabbarna grus en sväng till luleå! Vi åt på Baan Thai & gick sen och såg TWILIGHT 2! Åhhhhh... Den var bättre än jag förväntat mig.. Synd bara att nacken höll på gå av, för att vi satt längst fram! Men kul var det.. Sen knicka vi hem och sov gott : )


Igår - Tog jag det bara lugnt, sov så länge jag kunde och bara var. Åt gott åsånt! En helt vanlig söndag om man säger så.


Men nu måste jag gå & ta ut min kladdkaka som håller på vara klar strax! Tjing!



Av Lina Larsson - 26 november 2009 15:45

Idag har jag nämnligen trotsat mig själv & tagit den förbannade sprutan. Eller dom tyckte jag skulle göra det för att jag är i kontakt med så mycket folk. Så, sagt & gjort. =)

Av Lina Larsson - 26 november 2009 15:31

känner mig rätt nöjd just nu - för nu har jag helg!! :) skönt om inte annat! Får hoppas helgen bjuder på något kul, men framförallt ska jag vara NYKTER! punkt slut. :D


nej, nu ska jag gå & vara social med paps, mams & anton, tjing!

Av Lina Larsson - 24 november 2009 16:49

Idag är jag på TOPPEN HUMÖR alltså!! =D


Idag har jag varit på praktik, och fick göra nå som jag trodde jag tyckte var skräck, något som jag ALDRIG skulle göra! Men jag gjorde det, bara för att. Först tog jag 3 stick i fingret på en, sen på mig själv. Sen tyckte hon jag var så duktig för att jag gjorde allt själv utan att hon behövde säga nå, så jag fick ta i armen också (!) , och även det gick superb, så jag skulle få börja göra det på patienter snarast sa hon, en "naturbegåvning som gjorde det för första gången" fick jag höra ett x antal gånger! :S Sen fick jag även massa kramar från min handledare, hahaha. Så jag vart rätt nöjd, och sen fick jag sluta lite tidigare! Naajz.


Nu väntar jag på J-ny som e på G, vi ska ta en liten prommis över till Tallvik, där vi ska sola. Sen blir det ugly betty & desperata hemmafruar för hela slanten, om nu inte pappa ska se satta CSI eller vad det nu är!! :)


Adios, suckers!

Av Lina Larsson - 24 november 2009 16:40

 


Vi såg ju vem som vann också! ;)  HÖHÖ

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards