'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under december 2012

Av Lina Larsson - 18 december 2012 23:10

Legat och snickrat ihop en gammal playlist. Och då menar jag gammal, låtar från 2003-09. Fiiint. Alltid lika kul hitta låtar som väcker minnen från teens-tiden.


Imorgon är jag ledig, eller inte så ledig för det ska städas, handla, göra smörgåstårtor och sen ha lite släkt över på fika, för på torsdag när jag egentligen fyller år så jobbar jag hela dagen.

Min första födelsedag utan Mormor. Fina Mormor som förra året pallade sig till min lägga, iförd "bad hairday" mössan jag gav hon. Hon hade endast ett par strån kvar på huvudet den dagen, och frän som hon var kom hon med mössan där, och tyckte själv att hon var så uppkäftig. Sånt saknar jag. Mormor fick mig att skratta även fast jag mådde skit, och jag fick hon alltid att skratta, fast hon var sjuk eller ängslig. Allt är så mycket tyngre utan dig här. Ingenting är som det ska. Kia saknar dig också. När vi gick förbi föreningsgatan här en dag skulle Kia pront dit, hon skulle in. Så bara för att se, släpper jag hon. Och vart springer hon om inte utanför eran dörr, skriker, snurrar runt och viftar på svansen som gick i tvåhundra. Då föll tårarna.

Vi alla saknar dig. Du är puzzelbiten som fattas där, hela, hela tiden.


Av Lina Larsson - 17 december 2012 00:35

Haft en sjukt trevlig helg.
Kalas. Tårta. God middag. Raggat runt bränna. Haft basketmatch som jag, trots förlust är mer stolt än någonsin över brudarna som knep igen och spelade basket. Sen var det vippa-lunch/mat. Knäck-bakande, massa surr, hårfixning och ögonbrynsplockning med tjejerna medans killarna kollade film. Härliga helg, som tyvärr är alldeles för kort...

Nu är det godnatt här på Vännäs. Imorgon är ingen klocka ställd, och så får det bli. Sovmorgon deluxé som bara jag och Kia kan :) Godnatt.

Av Lina Larsson - 15 december 2012 12:29

Gjorde mig ledig hela helgen för annars hade jag dräpt mig. På Tisdag börjar det. Ledig hela två dagar till den 8 januari. Så jag tror jag behövde vara ledig åtminstone den här helgen.

Så nu ska jag njuta lite extra. Ligger ännu i sängen.. för igår gjorde jag bort att städa huset. Adan har åkt till Luleå med grabbarna och ska köpa julklappar. Så vad ska jag göra? Tror jag slänger mig i duschen, fixar mig lite, och sen drar till Amanda som fyller år. Tänk att teensen redan är 15år. Minns det som igår när jag och Amanda sålde stenar från gruset på gården, när vi ritade teckningar och tog 20:-/st, när Amanda cyklade runt på sin trehjuling hela dagar och så kraschade hon och slog upp läppen nerför backen, och när vi hade loppis på BB :) Ja, tiden går alldeles för fort. Alldeles för fort. Iaf, Grattis Amanda!

Av Lina Larsson - 14 december 2012 07:26

Fattar inte själv vad jag gör vaken egentligen. Ledig idag och här ligger jag, klarvaken och leker med telefonen. Nej, nu tror jag det är dags lägga undan telefunken och försöka sussa vidare. Sovmorgon here I come! ;)

Av Lina Larsson - 13 december 2012 10:46

Vill inte stiga upp ur den varma sängen. Har legat vaken här i nästan två timmar men ännu inte tagit mig upp. Dags att börja sätta fart och hoppa i duschen så man hinner med allt idag ;)

Av Lina Larsson - 12 december 2012 23:33

Varit till Pappsen som fyllt år idag. Både före och efter jag slutade jobbet. Kia fick stanna där och ha det mys framför kaminen med sin bästa vän grisen. (en leksak som både ser ut och låter som en gris)

Imorgon ska jag och Josse luncha och snacka lite skit, kanske tar en promenad också, för jag kan behöva röra på kroppen! Hinna klämma in ett besök hos Erika ska jag också hinna med, för det var ett bra tag sen. Sen ska jag upp på BB och laga en gooo middag åt folket.



Jag älskar att veta att jag är ledig två dagar nu. Då kan jag lägga mig och slippa fundera.

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards