'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under juni 2011

Av Lina Larsson - 30 juni 2011 12:51

Idag började jag äntligen senare än kl. 7. Är så sjukt morgontrött, oavsett om jag sover 12timmar eller 4.. Finns inget värre än att stiga upp på morgonen. Så idag är jag sjukt nöjd över att få börja 14.00 ;) Skönt jobba kväll, då det är lite svalare förhoppningsvis.. Och sen så jobbar jag 7-16 imorgon, sen ska jag stressa hem, göra mig klar, fixa nån skiva, duscha, gå en långpromenad med Kia & sen dra till Boden med Rebecca. Hoppas det blir sjukt trevligt! Men det tror jag.... Hoppas bara vi får någon mer att haka på, så det inte bara är vi två som strosar omkring dära. Fast det funkar ju det också, absolut! ;)



Nej, nu ska jag gå och se vad sötaste Marlee pysslar med. 



   

Av Lina Larsson - 27 juni 2011 00:15

Idag har allt varit åt helsike. Ingenting har varit bra. Varje dag tänker jag alldeles för mycket. Alltid kommer detta; "Tänk om" upp. Att jag alltid ska tycka synd om, hela, hela tiden. Fast jag egentligen bara borde skita i allt & gå vidare. 



Man kanske skulle försöka bli lite positivare till livet. Jag är ju faktiskt bara 19år än så länge. Jag har ju hela livet på mig att göra saker som jag tycker är kul. Jag har hela livet framför mina fötter. Jag har saker kvar att göra här i livet, finns saker som jag drömt om hela mitt liv jag ska göra en vacker dag. Jag har världens bästa familj. Jag har en underbar hund. Jag har en fin Turkiet resa att se framemot, med goda vänner och Mami. Och förhoppningsvis en till resa i mitten på september, där jag tänkte få med en kompis och bara festa, sola, bada & riktigt koppla bort allt som händer och sker i Överkalix. Hoppas verkligen det blir av. Jag längtar så till att resa bort. Jag har ju dessutom ett fantastiskt jobb där jag trivs, med alla fina arbetskompisar, och såklart dom gamla som kan förgylla ens hela dag på ett ögonblick. Jag har en egen lägenhet, och trivs sjukt bra. Jag har äntligen blivit mig själv, mitt blonda jag. Jag har en full garderob med fina kläder som väntar på att användas. Jag har världens finaste vänner. Jag har världens bästa Mamma & Pappa som ställer upp för mig, hjälper mig & dom bara finns där för mig varenda dag. Jag har världens bästa Jenny, som lyssnar, hjälper och pratar mig tillrätta. Jag har Kristoffer som har en lösning på alla mina problem. Och så har jag ju Anton, som skyddar mig i alla lägen. 


Man ska börja uppskatta saker och ting mera. Se värdet i vad en människa verkligen kan göra för en.




Lägger upp en massa bilder JAG blir glad av. Man ska bjuda på sig själv.

PARTYBILDER, 2008-2010. Happy moments!   


                         

                       










 






Av Lina Larsson - 26 juni 2011 23:17

Att jag får tummen ur asset & bokar mig en klipptid!! Håret är risigare än någonsin, och jag måste verkligen klippa av det 10cm för att det alls ska bli bättre. Usch. Det är såna här dagar man verkligen ångrar att man färgat det som man gjort. Jag som haft så långt, tjockt hår.. Undra vart det försvann. Nej, imorgon efter jag kommit hem från Kalix blir det direkt att gå till STUK, och beställa sig en akut klipptid, det måste finnas någon i veckan, annars dör jag.


Såhär har jag tänkt se ut i barret, synd bara att man inte var lika smal & fin som Nicole då bara! Äsch, bara man får klippt av det är jag nöjd. Det växer ju ut någon gång iaf..

Av Lina Larsson - 26 juni 2011 18:29

"Lev livet, som om varje dag vore den sista"



Känner mig otroligt ressugen. Ska ju den 24 augusti iväg till Turkiet, men är sugen på att boka mig en till! Jag vet vad alla säger... Du kan missa jobb, du har ju hunden, du har räkningar, du har de, du har de & du har de. Men vet ni vad - Mitt liv, mina val.


För det första så ska ni inte tro att jag låter vemsomhelst vara med Kia 1 hel vecka, absolut inte. Men har sett ut ett jättefint hundpensionat, IFALL det blir att åka utomlands en sväng till efter jag kommer hem. Dvs, i mitten på September. Vill passa på medan jag kan, för vem vet vad som har hänt tills nästa år, då kanske man inte har en chans att åka. Och dessutom känns det bra att lägga pengarna på något roligt, något jag kommer minna för resten av livet, och dessutom så är jag ju faktiskt inte så dum så att jag blåser iväg alla mina pengar på att åka iväg. Jag har en lägenhet att betala, jag har Kia. Men, som min Mormor har sagt till mig: "Din lön, och du väljer du själv vad du vill göra med pengarna. Gör något roligt, något som får dig att bli glad & få minnen för livet"

Tror jag satsar på Mormor's råd. Jag ska ta en sista minuten i mitten på September också, That's it.

Av Lina Larsson - 25 juni 2011 14:00

Ja, då var man hemma på rast... Har bara 6timmar kvar av arbetsdagen när jag återvänder till jobbet, skönt. Känner mig allänt trött & sliten idag. Känns nästan som att jag tog mig en fylla igår, trots att jag var spiknykter och hemma. Men jag låg alltför länge i sängen och bara tänkte... Fik utrett mycket i mina tankar. Ja, vojvoj.. Jag tror man tänker för mycket ibland. Alldeles för mycket. 


Nej, nu ska jag gå ut & busa med Kia innan jag drar ner till BG igen! 



Av Lina Larsson - 25 juni 2011 13:44


Står i din port, står bara still, 

För en minut sen var du min.

En tredjedel av den jag var går hem, 

för en är krossad - en är din.

Det här är slutet på vår film -

Från och med du.


 Jag blir aldrig mer densamma, jag blir aldrig densamma som förut -

somliga ljus brinner aldrig ut

 



 

Av Lina Larsson - 24 juni 2011 15:14

  Kia, Jag & Bästa Morfar!  

Av Lina Larsson - 24 juni 2011 14:56

Ja, då har Midsommar rullat in... Jag ska dock jobba hela helgen. Är faktiskt skönt. Inte bara för att man tvingas vara nykter då, utan av helt andra anledningar också.. Jag slipper tjorv, och besvikelser - iallafall för en helg. 



Var superskönt att ta mig en lång sovmorgon på morgon, ingen stress, ingen Kia som klöste mig & gnällde mig upp från sängen.. Hon var faktiskt tröttare än mig på morgon tror jag. Söta baby K. 



Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards