'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under juni 2011

Av Lina Larsson - 24 juni 2011 14:42

Ja, då var man på ilet igår igen.... Klickade hem en monstertelefon. Vettefan hur jag ska komma överens med den, men jag har velat ha en ny länge.. Och jag velade mellan en iPhone 4, och en HTC Desire HD, och det fick bli HTC:n, för den hade fått bättre betyg på flera punkter! Får se bara om den håller mina förväntningar :) Hoppas det!! 


   (Bild lånad från josselee.blogg.se)

Av Lina Larsson - 24 juni 2011 01:06

Idag är dagen jag har kännt att jag måste verkligen göra något åt mig själv, åt mina tankar och åt mina "jag borde ju egentligen..", så nu har jag knapprat ihop en lista, med vad jag ska, vad jag borde, eller vad egentligen vill. 


Innan året 2011 har tagit sig till sin ände ska jag;


* Ha slutat bry mig & ta åt mig vad andra människor tycker, tänker & yttrar sig om.

* Ha tatuerat in min fina text som beskriver mitt liv så bra.

* Ha rest utomlands minst 2gånger. 1resa med sol, bad & shopping & 1 med en himla massa party!

* Ha förblivit blond! Blond är så mycket Jag så det finns inte. Brunt, svart & rött kan ta sig i baken! Som blondin har jag faktiskt roligare, that's it!

* Börjat uppskatta vardagen lite mer än vanligt. Tatt vara på de stunder som får mig att känna mig lycklig av.

* Vill jag känna mig riktigt lycklig, om det så är för 1 dag eller för 1 vecka.. Spelar ingen roll. Jag vill känna mig så lycklig så som att jag svävar på moln igen.

* Sluta stressa omkring överallt & försöka göra andra lycliga - för att man själv mår skit. Jag vill kunna vakna upp en morgon, äta frukost i sängen, ligga och dra mig precis hur länge jag vill, se sjuka filmer jag får skratta till och skratta högt, och sedan tänka för mig själv; Vafan skrattar jag för egentligen? Sedan kunna ta mig ett långt bad, ligga och fundera, sminka mig riktigt fint, klä mig fint. Och sedan, ta itu med vardagen. 

* Hitta mig någon, som uppskattar mig för den jag är, för de val jag gjort i livet, för den familj jag har, för hur jag ser ut och för vilka intressen jag har. 

* Dansa naken i regnet! Eller kanske inte naken, men jag ser framför mig; I stavik, berusad, sjunger "don't stop believing", och dansar runt omkring i bara t-shirt och trosor. Det är det små detaljerna som gör livet till det bättre sägs det ju, så.

* Köra bil så fort att man glömmer tid & rum, spela en bra låt på järnet & bara köra - med destination okänd.

* Åka iväg mer på spontan-turer, bort från kommunen, skogsvägar eller bara till ett spökhus. 

* Sluta köpa en massa kläder - Och spara undan lite pengar istället. 

* Börja göra saker JAG tycker är roligt, inte vad andra vill att jag ska göra. Jag ska börja spendera mer tid på dom jag vet alltid finns där för mig, spendera tid med att göra tappra försök att göra mig lycklig igen.

* Försöka få en person jag avgudar att inse att det finns så mycket annat, så mycket annat som är bättre. Få den att inse att det förtjänar så mycket mera, och försöka få den att inse att vi är en hel armé som står bakom han i alla lägen.


The End. Mycket är simpla saker, men det är mina mål och mitt liv. Mina önskningar, och mina tankar.


Av Lina Larsson - 24 juni 2011 00:32

Sitter och tänker för mig själv... Var hade jag egentligen befunnit mig idag om jag inte hade haft min lillatjej bredvid mig?! Tankarna snurrar, men högst troligt så hade jag nog legat inne, inte haft något jobb, och bara stirrat in i väggen, absolut högst troligt. Finns ingen som hon, finns absolut ingen i hela vida världen som har kunnat få mig upp på fötter så snabbt igen - ingen som verkligen har legat tätt intill mig, i vått och torrt. Det har aldrig funnits någon som hon, det kommer aldrig finnas någon heller. Hon har verkligen varit min allra bästa, trogna, snällaste vän man kan hitta. Yeah right, en Hund tänker många.. Men det är sjukt hur beroende jag är av henne, och hon av mig. Min lilla tjej, min lilla, lilla gumma.. Hon var den som verkligen fick mig att sluta gråta - Och skratta istället. När man sitter där, blivit bedragen, sviken & är längst nere i botten, så kommer hon och lägger huvudet på mina ben, tittar på mig med dom mest sorgsna ögonen och börjar slicka på min hand. Det kallas Kärlek gott folk, äkta fucking kärlek rakt genom hjärtat. Det finns ingen bättre än dig Kia, det gör verkligen inte det.



"Jag behöver ingen annan, för jag har ju dig....."



 

Av Lina Larsson - 22 juni 2011 16:34



 "when people walk away from you, let them go. your destiny is never tied to anybody who leaves you, and it doesn't mean that they are bad people. it just means that their part in your story is over."


Jag & Go-Gumman!         

Av Lina Larsson - 22 juni 2011 16:27

Åhh, äntligen har man fått lite lycka i lill-livet!! har nämnligen planerat in en sjukt trevlig sak med min wunderbara Mami! :) Sen så håller Pappa på med reg-plåtarna som jag skjutit upp i en månad, typ. Sen så är jag ledig idag & imorgon! ;) Life's good & jag ska verkligen börja njuta av varje sekund! Man lever bara en gång, och den gången är nu! 



 


Av Lina Larsson - 22 juni 2011 15:57

Made a wrong turn, Once or twice
Dug my way out, Blood and fire
Bad decisions, That's alright
Welcome to my silly life

Mistreated, misplaced, misunderstood
Miss "no way, it's all good", It didn't slow me down
Mistaken, Always second guessing
Under estimated, Look - I'm still around



Av Lina Larsson - 22 juni 2011 15:54








89ers – Go Go Go (extended Mix)

(Klicka på länken)



Sinnessjukt bra låt! Woohoo














-

Av Lina Larsson - 22 juni 2011 15:45

 

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards