'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under november 2013

Av Lina Larsson - 21 november 2013 15:18

Vaknat av att en telefonförsäljare ringde (som vanligt). Så med en dålig natts sömn fick han höra att jag verkligen inte uppskattar att dom ringer en halv nio på morgonen när man precis somnat för natten i princip. Men det är ju deras jobb, så såklart fick jag ångest över det och hade funderingar att ringa upp och be om ursäkt. Och som pricken över i:et startade inte bilen, och motorvärmarsladden hade Adam snällt lämnat på marken så den var stelfrusen och full i is och gick inte att stoppa i. Så jag tar mig ingenstans nu. Hade planer på att köpa mig en hårfärg och färga utväxten som jag inte gjort på år och dagar, och låta Kia och Enya busa, men icket. Får bli senare när A slutat istället. :-)

Nu ska jag sysselsätta mig med att baka något litet så tiden fördrivs till jag ska se Grey's.


Av Lina Larsson - 20 november 2013 00:31

Ligger i soffan och nattsuddar. Bläddrar bland kanalerna på tvn som jag samtidigt ser på lite julklappar på nätet. Blir inga stora julklappar i år. Utan mest småsaker. Men ändå, det är så roligt att ge bort saker, och speciellt när man ser att dom är omtyckta och uppskattade.

Nu idag har jag gått 13dagar över tiden. Spyless och kan knappt sova, knappt äta för att magen är så stor och knappt sitta bakåtlutad för att sammandragningarna på något konstigt sätt gör hemskt ont då. Men snart - snart är våran lilla skatt i våra famnar och jag vet att både jag och Adam kommer vara världens mest stolta och malligaste då.

Av Lina Larsson - 18 november 2013 15:53

Kan inte beskriva hur skönt det var att vara ute i friska luften ett bra tag igår. Tog med oss hundarna och for och körde lite off-road med pappas bil. Stannade efter en skogsväg och jag, Kia och Enya gick.. och Adam körde bakom oss. Hundarna älskade det och jag är så glad som har en hund som inte far mer än 50/100m framför mig och som inte sticker fast det är renar och älgar ute också, utan kommer vid inkallning. Ja, det var en vacker dag och jag var så glad som fått röra på stor-kroppen och hade nöjda och trötta hundar efter många kilometers spring.

Idag rör jag mig inte från gården. Huset städade vi i fredags, disken har jag fixat, och tvättat har jag redan gjort bort ihelgen, så kanske slår på en film och kokar mig en thé kopp istället för att göra mycket mer.



Idag fyller även Moster Jenny år, så Kia hälsade glatt med en vinkning och ett stort Grattis till henne!

Av Lina Larsson - 15 november 2013 23:37

Precis sett klart idol, och ska alldeles strax gå och bädda ner mig. Sitter som vanligt själv här hemma framför tvn, eller.... jag har ju Kia precis nedanför mina fötter så ensam är jag ju inte precis. :) Nu ska vi dra ut på en kvällspink, och sen sova fast vi lär bli väckta när A kommer hem senare inatt.

Av Lina Larsson - 13 november 2013 21:24

Neeeeej. Ingen bebis än. Jag blir bara större, mer otymplig och känner mig som en uppblåsbar badboll.


Igår blev det bakning här i det lilla röda huset.. blev en laddning med semlor, eller brödet man har till semlor.. och däremellan hade jag tråkigt så jag bakade en sockerkaka med smörkräm på. Och idag for jag till mitt gamla jobb och bjöd dom på lite fika. Saknar att jobba vissa dagar, samtidigt som det faktiskt är lite skönt att vara hemma och bara vara för ett tag också.

Nu ska jag fortsätta nöta soffan och bläddra runt bland alla kanaler.

Av Lina Larsson - 11 november 2013 16:12

  I augusti tyckte jag att jag var STOR. Då måste jag vara helt enorm nu. Kilona smyger sig på, foglossningarna gör att jag vill grina, sömnen är helt rubbad, vätskan går till attack mot mig mer för var dag som går och blodtrycket är åt skogen. Jag är less och vill bryta ihop stundtals. 4dagar över tiden nu. Jag får nog rätt med den 19e, 4200g och 52cm lång! ;)

Av Lina Larsson - 7 november 2013 02:09

Igår blev det ett besök hos barnmorskan. Förhoppningsvis det absolut sista.

Har dragit på mig en stadig förkylning så orken är verkligen inte på topp nu, helt död. Så nu ska här vilas. Film, varmchoklad och soffan är vad som gäller. Och vänta ut bebis, såklart! :))

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards