'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under juni 2012

Av Lina Larsson - 26 juni 2012 14:08

Midsommaren spenderades i Stugan där vi var ett helt gäng, och även fick besök av ett gäng med fyrhjulingar. Just den kvällen var allt så fint, vattnet låg helt stilla i sjön, solen sken, och tillslut kom regnbågen fram. och vi alla var på bra humör. Spelade kubb. Girade. Och dom andra drack tills flaskorna var tomma.


När jag vaknade morgonen därpå, fick vi beskedet att Jonas fått lämna jordelivet.

Adam och jag for ganska snabbt hem. For och tände ett par ljus för han. Stod där ett bra tag. Jag tog ett stadigt grepp runt Adam, samtidigt som jag försökte dölja att det rann tårar nerför mina kinder.

Diskuterade sen hela dagen hur något så grymt kunde få hända en så bra människa.

"Det är som att jag väntar att han ska komma och hälsa på." sa Adam. Att han ska storma in genom dörren och ropa till ett skott av några välvalda ord. Trots allt elände så konstaterade vi att Jonas valde den vackraste platsen av dom alla. En grön, fin äng full av somriga blommor. Och vattnet som låg alldeles intill. 


"En blomma bryts innan den fått slå ut i blom,
marken blir trist och så fruktansvärt tom.
Men kanske ändå det någonstans finns,
en äng eller en undangömd skreva,
dit blommor som brutits för tidigt
får komma och fortsätta att växa, dofta och leva."


Vila i frid, Jonas. Ta hand om Mormor där uppe.

Av Lina Larsson - 21 juni 2012 17:22

Igår vart det för mycket hårfärgs-snack på tablån för Lina Larsson! Först med Lina där jag drömde om knall rött hår enormt, eller kanske mellanbrunt, eller brunt med slingor... Sen så höll Veronica till råga på allt färga håret rött (!) Nu är suget nästan för stort. Så dirr jag får lönen blir det nog en liten förändring i barret för mig. Det kan behövas. Jag behöver en förändring, och det är snarast. Jag har ju ändå varit blond i över ett år. Fast, jag kommer som vanligt ångra mig dagen efter och vela ha tillbaka mitt nästintill vita, tråkiga hår. What to do? Jag har en fetare beslutsångest än vanligt. Min familj orkar jag nog inte ens fråga om råd.. För min naturliga blonda färg önskas av dom. Meeen, då har jag ett sjukt bra argument! Att ha håret en annan färg ett bra tag så de hinner växa till sig och bli mindre slitnare än av alla blonderingar man gör nu. Hmm! Värt att fundera på.... :)


       Rött

      Svart

      Brunt

      .. eller blond!


(Observera att det röda håret var 08/09 )



Av Lina Larsson - 21 juni 2012 14:22

Idag hade jag velat ta med mig Kia och gå ner till Mormor och gräva ur mig en massa. Gråta en skvätt och  vräka ur mig allt som tynger mig. Men då är det ju så att det är ju att hon är borta som gör så att jag vill bryta ihop hela tiden. Jag vill krama om Mormor jättehårt och aldrig släppa taget. Jag vill att hon kommer tillbaka. Jag vet inte hur jag ska orka utan hon..... 


 

Som jag sa till dig när jag gav dig dikten jag skrivit. Jag älskar dig till stjärnorna, och tillbaka.

Flera gånger om.

-

Av Lina Larsson - 21 juni 2012 14:11

Never lose yourself while trying to hold on to someone who doesn't care about losing you.

Av Lina Larsson - 21 juni 2012 13:57

Ännu febrig. Ännu helt orkeslös. Ännu sjukskriven..

Inget nytt eller trevligt som hänt i mitt liv sen sist jag skrev här.

Ihelgen ska jag fara till stället som kan hela de allra djupaste sår, och alla sjukdomar. STAVIK! 

Jag ska bara sitta och se ut över den fantastiska naturen som finns där. Känna lukten av stillhet, renhet och bara vara. Jag ska heala min kropp så jag är fit for fight för arbetsveckan som väntar. Och, hela sommaren som ska bli undeeeerbar


 

Av Lina Larsson - 8 juni 2012 15:17

Jag: Veronica.. Jag tror fan inte det är alkohol i den här drinken!

(Vero smakar..)

Vero: Ja, men nog tror jag det, du kanske inte känner det.

Jag: Näe, men alltså... Det smakar ju ingenting (Suger från botten) Näe, alltså de kan ju inte vara det.

Vero: Äh! Jag måste ju fråga.. - Excuse me, are there some alcohol in this?

Servitören: No, we don't serve alcohol here.. But if you want I and can go and buy something and put there.


HAHAHA! Go, satta dyr drinken som var alkohol fri....


 

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards