'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under mars 2012

Av Lina Larsson - 31 mars 2012 15:38

Hej och hå! Jobbar helg (som vanligt). Idag hade jag helst velat vara ledig. Sitta ute och bara njuta. Kanske grilla en korv och dricka varm choklad. Hade varit hela gött! Men nu är det så att jag får vackert fara tillbaka till BG alldeles strax. Har rast till 16.00, men tills dess ska jag bara sitta här och koppla av. Sen när man slutat står det träning på schemat. 


Och, från en sak till en annan.... Tänka sig att karlar kan verkligen få en till att göra allt. :-) Igår fick jag vackert sätta på mig täckbyxorna, jackan och skoterskorna och bege mig ut med Adam.. För att jaga bäver! Första gången för mig. Dock blev det ingen bäver. Men äsch.. :-P


Nej, nu är det dags att kanske röra på sig och gå ut till Kia som är ute i hagen och njuter för fulla muggar!


       

   

Av Lina Larsson - 28 mars 2012 18:20

Jag behöver inte låtsas nåmer. Jag kan le, och inte behöva låtsas att jag är glad.

Jag behöver inte sätta upp den där fasaden nåmer. Fasaden "Jo, men allt är bra!" 

Trots att livet varit en berg- och dalbana så känner jag att allt är rätt. Precis allt.



Dock så ska jag sluta vara för snäll, och ta på mig mer än vad jag hinner med. Senaste jag var ledig mer än 3dagar måste ha varit i September, då vi var utomlands. Jag har jobbat sommarmarknaden. Jul. Påsk. Min födelsedag. Pdol. Luleåkalaset. Alla mina näras födelsedagar. Jämt och ständigt tänker jag; PENGAR! Pengar är fan inte allt. Men livet är. Ibland måste man koppla bort allt man skulle kunna göra av lönen och satsa på att ha en fritid och spendera tid med sina vänner mer. Och med familjen och Kia. Många vänner har man tappat pga att man jobbar varje helg, hela veckor. Och när man väl är ledig vill man bara sova och ta det lugnt. Jaja. Jobba ska man. Men inte 95% av veckorna. :) Tur man älskar sitt jobb, annars hade det aldrig gått.


    

Av Lina Larsson - 28 mars 2012 18:13

Längtar till påsken. Till festligheter och goda drinkar i goda vänners sällskap. Egentligen har jag inte någon plan alls. Dock så jobbar jag hela påsken, men det blir fina pengar så jag klagar inte alls. Härliga tider. 


Av Lina Larsson - 27 mars 2012 15:58

Det är omöjligtsa Tvivlet.

Det är farligt, sa Rädslan..

Det är onödigt, sa Förnuftet...

Prova ändå...viskade Hjärtat.

Av Lina Larsson - 16 mars 2012 16:29

Woohoo! Hittade ett gammalt usb, och där hade jag denna fina bit.. Nu ska jag packa in Mamsen i bilen, lyssna på denna låt och sen dra till sporthallen för en basketträning! Kanskeeee att jag ändå är med.... :)

Av Lina Larsson - 16 mars 2012 16:26

Nu ska även jag testa på det! Ska bli spännande och se om det blir något resultat :) Adams mamma var så snäll, så jag fick en flaska av henne. Igår fick även Akko och Kia träffas för första gången.. Och det gick superb, Kia brukar ju annars vara så rädd om sin Mamma ;) Men det gick bra. Hon pep och låtsades vara rädd samtidigt som hon skuttade runt och försökte sätta igång bus! Sen så fick hon sova på BB inatt för att jag började liks så tidigt imorse! :D 


 

Av Lina Larsson - 16 mars 2012 16:04

Här sitter jag, helt slut. Slut på krafter efter allt jobb. Bara att le och bita ihop. För jag är inte ledig försen den 23e. Blir nog ingen basketträning för mig ikväll, för jag orkar fan inte. Jag är för slut. 


Nog gnällt. Det är vackert väder, våren börjar smyga på oss och livet är underbart, så man ska inte klaga på sina i-landsproblem. :) 


 

Ganska precis ett år sen. Mars 2011.



Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards