'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under mars 2012

Av Lina Larsson - 12 mars 2012 15:09

Den dagen kom tillslut. Dagen då alla bitar börjar falla på plats. Dagarna som jag förr intalade mig själv att jag hade, fast det egentligen var raka motsatsen.


Jag har världens absolut bästa, starkaste familj. Jag har världens bästa vänner som alltid finns där. Jag har Kia, som oavsett vad alltid får mig gladare. Jag har ett arbete som jag trivs otroligt bra med. Och jag har världens bästa arbetskamrater, på två fina avdelningar som jag tycker hemskt bra om. Och så har jag ju Adam. Världens bästa Adam. Inga ord kan nog beskriva han, så jag ger mig inte på att försöka det heller. Jag känner mig lycklig. Lycklig rakt igenom. En blåögd, urspårande bitterf*tta som förvandlades till partyprinsessan nummer ett, och tillslut stadgade sig och blev till den jag vet att jag egentligen är. Lina. Lina herself, rakt igenom.


 

Kia

 

Adam

 

Familj.

 

Vänner.

 

Arbetskamrater.

Av Lina Larsson - 10 mars 2012 15:39

Idag är en bra dag. Solen skiner för fullt, och det är 0 grader ute. Och här sitter jag på BG, inne.

Men hann ju vara ute en dryga halvtimme med Kia innan det var dags att gasa till jobbet. Bara efter det kände jag mig piggare. Härliga vår!

Igår jobbade jag ju (ovanligt), och efter det tänkte ju tråkmånsen herself åka hem och sova. Men icket. Adam fick mig att komma till Vännes och plocka upp han och Jonas. Vi hann vara till Svartbyn en sväng, sen for vi till Simon och Milly och surrade en sväng innan grabbarna vart för trötta och ville åka hem. :)


Sen så kom jag på att jag jobbat sen i Torsdags, och ska jobba ända fram tills 21 Mars. Ingen ledig dag alls. Men äsch, vila upp mig hinner jag göra en annan gång. Dessutom känner jag mig så positiv till livet just nu så mig gör det absolut ingenting. Och såklart, så trivs jag ju otroligt bra med dessa söta, snälla gamlingar. Och personalen också då såklart.


    

Av Lina Larsson - 9 mars 2012 14:23

Jobbar idag också. Börjar nästan kännas som att jag är mer här på BG än hemma. Men man måste jobba för att få ihop stålar. Och cash is king så. Jag behöver varenda lilla krona jag får ihopskrapat. För snart bär det ju iväg igen. Och denna gång har jag inte tänkt snåla på något. Jag ska unna mig en fin drink på dagen, äta den mat jag känner för och köpa några fina presenter till mina fina! Sen så är det ju hyran, bilförsäkring, Kia's försäkring, bilrutan som är trasig, elräkningen, och andra räkningar som tillkommer.. Så varje månad är knaper, men detta ska jag klara! =) Sen så ska jag (slösa-maja nummer ett) SLUTA beställa från internet, varesig det kostar 25 eller 2500kr. En gång för alla. För till vintern ska jag till Thailand. Eller, jag vill. det är bara ett mål jag satt upp för mig själv. Mest för att spara pengar istället för att blåsa iväg dom på nya klänningar, hårprodukter eller accessoarer. :)


Nej, dags att återgå till arbetet. Jag har många dagar innan jag blir ledig kvar. Så dags att dra på smilbanden och bita ihop, fast jag egentligen hade velat sova just nu.



Av Lina Larsson - 8 mars 2012 18:01

 

Jag älskar dig. Alltid. Ändå till månen och tillbaka. 

Hur långt ner jag än gräver mig så gräver du upp mig lika fort igen.

Min lilla solstråle. Min fina, speciella stjärna. 

Av Lina Larsson - 8 mars 2012 17:31

När du står ensam kvar på tå, och ytan inte går att nå. När du träffat botten, kom ihåg mig då.


 

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards