'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under maj 2011

Av Lina Larsson - 31 maj 2011 12:45


"If you love something set it free, if it comes back it’s yours,

if it doesn’t it never was."





Ja, då var den tyngsta saken hittills gjord. Tråkigt som fan. Men det hjälps inte. Gjort är gjort & kan aldrig tas tillbaka. Nu inväntar jag bara att klockan ska slå lite mer så jag får fara skriva på kontraktet, hämta nycklarna & starta inflyttningen. Är bäst att det går hyffsat snabbt, för imorgon natt ska jag då sova där har jag bestämt mig för. Stressiga jag. Men inte undra på, har fått jobb hela veckan. 

Torsdag 15-21.15

Fredag 6.45-12

Lördag 7-20

Söndag 7-20


Och inte kunde man säga nej som vanligt, fast jag helst hade velat vara ledig nå när man precis flyttat in åsåe, menmen. Mycket bra med jobb. Helgen efter det ska jag inte ta något jobb, inte lördag & söndag iallafall, för fredag jobbar jag redan. Det har jag bestämt, för då ska jag verkligen unna mig en ledig helg, blanda goda drinkar, bjuda över ett par vänner, och bara må förbaskat gott. Det förtjänar man verkligen.


Nej, nu ska jag vila upp mig en lillstund innan jag ska bege mig ner till HSB och senare börja flytta in alla saker som jag nyss flyttat ut. 

Av Lina Larsson - 29 maj 2011 21:38

Ja, då ska man betala bort alla räkningar så det är bortgjort. Lika bra att ta det tråkiga före det roliga. Till veckan hoppas jag verkligen att jag får börja flytta in, tycker det har tagit nog länge.. Och eftersom vi sa att det var brådskande.. Menmen. Denna vecka ska jag in har jag bestämt mig för, kan inte bo här när mamma är allergisk, och jag jobbar så pass mycket.. Jaja.. Då kommer vi ju snart till det tunga, att tömma den andra lägenheten på alla saker.. fast man gått igenom det typ 10ggr, känns det tyngre & tyngre för varje gång. Men nu har jag äntligen något eget. Jag & Kia kommer få det superbra. 


Nej, nu ska jag betala de där förbaskade räkningarna, och sedan längta ännu mer tills dessa 3veckor har gått, och jag får ta mig en lillhutt. Var ett tag sen.. Känner på mig att Juni månad kommer bli superb, eftersom Maj månad har varit skit.......


 


Av Lina Larsson - 29 maj 2011 20:24

Ja, då har man avverkat ännu en jobbhelg. Så nu är man trött & slut. Men har hunnit med att gratta både Mormor & Mamma på deras dag, köpt hårfärg & färgat håret till Mamma som present.

Och imorgon är det en ny vecka, då blir det nya tag... Hoppas bara dom får tummer ur r*ven och fixar klart lägenheten då. Då skulle jag bli mer än glad.. 


Nej, nu ska jag överlåta datorn till Mami, och sedan skölja ur min färg... Nu måste det bli lite ljusare, jag är lite otålig, ja. Men är man dum & färgar det svart så är man.


 

Av Lina Larsson - 27 maj 2011 21:29

Idag har varit den bästa dagen på länge.. har köpt en massa... eller, vad har jag inte köpt?! Ja, allt som jag behövde iaf. Nån liten miss gjorde man, eller det är ju för att man ska vara dum & få något snål-il. Ja, blir ju en till tripp i Juni någongång också så. Ja, vi har haft det enormt bra iallafall.. Jag, Mamma, Pappa & Marlee. 


Imorgon blir det jobb, mycket trevligt.. Synd bara att man absolut inte är någon morgonmänniska överhuvudtaget, men då jag ska ta mig en cykeltur hinner jag förhoppningsvis piggna till. Om det inte blir som förra året, då jag skulle cykla till jobbet, och väjde i diket.. Ojoj vad jag skrattade åt mig själv efter det. 


Näe, nu ska jag skölja ur färgen ur håret och sedan dra mig till kojs. Imorgon är man orange hårig av dess like, men det är smällar man får ta antar jag. 


Ha en bra fredagskväll! ;)

Av Lina Larsson - 26 maj 2011 21:21

Den här dagen kan ta och stoppa upp sig någonstans....... 

Imorgon blir det glada miner, för då blir det IKEA med mammsen, pappsen & Marlee. Åh, va roligt. Kia får vara med grannarna och busa på! =)





Av Lina Larsson - 26 maj 2011 13:52

Då har man varit med söta, snälla Morfar till Stråkan idag igen. Blev att hämta in lite ved, elda & ta med endel saker dit. Och nu sitter jag hemma, på Brännaberget. Som numera är mitt hem, igen. 


Blir att jobba idag, 16-20. Tackade ju först nej till jobb 7-12, eftersom att jag lovat Morfar att komma med. Men då fick jag ju mig jobb på kvällen! Passade perfekt. 


Sen så imorgon blir det att storshoppa. Med dom bästa.  Önskar alla kunde ha föräldrar som mig, som ställer upp hela, hela tiden. Som gör allt i sin makt för att man ska kunna bli lycklig någongång i livet. Kan aldrig tacka er nog, ni är super!


Och Lördag & Söndag blir det jobb! Känns mycket trevligt, eftersom jag inte hade gjort något vettigt annars så, det är lika bra att tjäna sig stålar! :)

Nej, nu ska jag gå och dricka min äckliga Kycklingsoppa :( Och sedan dra mig till jobbet. 



  

Av Lina Larsson - 26 maj 2011 13:34

Dagen med stort D. Dagen då du & jag blev vi. Minns att det kändes som att man svävade på moln, allt var perfekt, det kändes verkligen som om denna kärlek var oövervinnlig. Det trodde jag, det har jag trott men kommer inte tro på nå mer. Det fanns så många stunder då jag helst hade velat låsa in dig i en lägenhet med mig och Kia, bara för att veta att du stannar hos oss, så att du aldrig lämnar oss mer. Det fanns stunder då jag hade kunnat strypa dig när du kom hem 6 på morgonen och väsnades. Det fanns stunder då jag lämnade allt annat bakom mig, och bara la ner min tid på dig, på dina val, på dina vänner, på dina intressen. Det fanns en tid som var bra, det fanns det. Och sen kom "den där tiden", tiden som jag vet att alla längtat efter. Tiden då det kommer upp på Facebook: "Lina Larsson har nu ändrat status från I ett förhållande, till Singel." Den dagen som alla sett framemot, dagen då en liten, ful, ynklig brud gjorde säkert allt i sin makt bara för att få ligga med dig. Jag har alltid trott du var stark, det har jag. Men det visade sig vara raka motsatsen...  Fastän jag kände på mig, att något inte stod rätt till, fortsatte jag utsätta mig för denna sak, att bli så djupt sårad.. Så jäkla sårad. Jag visste att den dagen skulle komma, för det har den gjort så många gånger under en 3-års period nu. Jag visste att jag skulle måsta tömma lägenheten på alla mina saker, jag visste att jag var tvungen fixa mig ett eget boende. Och nu står man här. Ensam. Igen.



Det finns dagar jag vill så gärna fara tillbaka, gråta ut. Det finns dagar då jag verkligen inte vill vara ensam. Men så tänker jag: Det finns för många dagar jag har tänkt "Är jag inte värd nå bättre än det här, kan jag inte vara mycket värd."


:(

Av Lina Larsson - 25 maj 2011 22:17

Redan Onsdag... Undra vart veckorna springer iväg egentligen? 


Idag har det inte hänt så mycket annorlunda än igår. Jag har varit med Mormor till tandläkaren, sedan tog jag Morfar med mig & drog till Stråkan, lämnade lite grejer och fixade på. Sedan så for jag hem, dammsuga, och var med Kia. Även Amanda & Antom kom på besök, så ikväll är lilla damen lika slut som igår. 


Har vägt stor kroppen idag, och vågen visa ju finfina resultat! Mer än vad jag trodde, faktiskt. Och det har bara gått 1 vecka. Men är man tjurig så är man.


Har även påbörjat projekt "blond" så just nu ser jag ut som en missfärgad morot i håret. Haha. Eller så farligt är det väl inte. Men inte det snyggaste när man har en utväxt som är jätteljus, och sedan är resterande av håret mörkt-orange. Jaja, som jag sa idag, Har jag fått håret från rött till blont, så ska jag tamigtusan få håret från mörkbrun/svart till blont! That's it. Skillnaden denna gång är att jag helst inte vill se ut som en barbiedocka på skallen, så jag satsar på en mer naturell blond färg. Yey! Så imorgon ska jag sätta in en till blondering.. Håret tar stryk, men tur jag har hyffsat "starkt" hår, för detta hår har genomlidit en massa, för mycket. Jaja, nog om det.....


Nu är det dags att kolla en film, och sedan kl.00.00 ska jag in & se vad som väntas smyga sig in på kontot på Fredag.... Nu är det bara hålla tummarna att det blir en positiv lön!! Hoppas, hoppas, hoppas.


Godnatt! :)

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards