'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under mars 2011

Av Lina Larsson - 31 mars 2011 21:28

Då har man äntligen kommit hem, till go soffan.. Det blev vinst med 40-30 idag. Och på Måndag får dom spela mot dom gamla basketfantasterna! Det blir jag, Frida, Johanna, Helena, Rebecca & kanske Angelica. Får hoppas vi blir alla så vi har en avbytare. :-) Blir trevligt att röra på fläsket & springa litegrann..


Nej, nu ska ja förflytta mig vidare till sängen & kolla vart John Blund tagit vägen, så man orkar upp 06.00 imorgon. Blir alltså jobb, 7-16! 


Godnatt!



 

Av Lina Larsson - 31 mars 2011 13:45

Bruno Mars - Grenade

Pitbull ft Chris Brown - Where do we go from here

Rebecca & Fiona - Bullets (Nause & Adrian Lux Remix Radio)

Jessie J - Do it like a dude

Tanya Stephens - It's a pity

Daniel Adams-Ray - Lilla Lady

Swingfly - Me and my drum

David Guetta ft Livvi Franc - Nobody loves me

Av Lina Larsson - 31 mars 2011 13:02

That's it. Vissa saker måste man kämpa för här i livet... Varesig det gäller pengar, vänner, familjen eller kärleken. Man kan bara inte ge upp i första taget, man kan inte tänka "det här går inte.." För då är det ju redan dödsdömt. Man kan inte ge upp familjen - för dom har alltid funnits där, och blod är fan tjockare än vatten. Man kan inte ge upp vännerna - för vänner finns där när ingen annan finns där, det är såna man kan luta sig mot och bara gråta ut med. Man kan inte ge upp kärleken - Kärlek behöver alla, och är man nu kär, så vad fan? Go for it! Sluta inte före du fått din vilja igenom, före du fått bevisat på riktigt vad den personen betyder för dig, och visa att du kan ju inte leva utan den...


Man kan inte ge upp allt bara för att det känns tungt, man måste kämpa för att ta sig någonvart här i livet... Visst, allt är inte bara tänkt att vara eller hända, men man måste ju försöka för att komma till insikt att det inte gör det.


Man kan inte heller ersätta en person med en annan... För man får inte tillbaka den bara för att man försöker ersätta den, det går inte, inte för dig, inte för personen du ersätter med... Ingen. Man ska kämpa för det man vill ha, man kan inte bara sluta när det kommer en uppförsbacke, för då är det dags att lägga i en högre växel, inte växla ner... Och stanna upp - för då kommer du ingenstans. 



Lev livet som om varje dag vore den sista.




Av Lina Larsson - 31 mars 2011 12:06

Jaha, då var det Torsdag igen. Igår fick jag extra jobb, och det tackar man för! Idag blir det basketmatch, eller flickorna har match mot 99:orna. Blir kul att se hur båda lagen har utvecklas sedan i höstas.. =) 


Nu ska jag hoppa in i duschen, sminka mig ett litet ansikte, och sedan dra ut en sväng med Kia. Sedan blir det BB & snacka taktik med Mami.. 



Adjöss!


 


Av Lina Larsson - 29 mars 2011 21:33

Nog har man tur alltid, att träna de finaste, bästa tjejerna i världen. Dom ger en såndär glädje så man bara vill lägga sig ner på golvet, kupa ihop sig & skratta i evigheter... Jag får den där känslan jag hade när jag kanske var 13år, jag blir så glad av flickorna. Och man känner igen sig i dom på så många sätt. Nu har jag beviset på hur jag var när jag var 13/14år. Men dom är så mycket bättre än vad man själv var... Dom är av den goda sorten, allihopa. 


Alla är så glada, tacksamma & snälla, helt genomsnälla.. Jag ångrar inte för en sekund att jag & mamma började träna dom, för det måste vara ett av dom bästa besluten jag tagit i mitt liv. Det är obeskrivligt vilken känsla man får när man ser dom spela. Dom har utvecklats så himla mycket sedan den 24:e augusti förra året, dom är helt nya tjejer. Oavsett förlust eller vinst - dom är lika glada ändå. Dom håller huvudet högt & slutar aldrig kämpa. 


Man känner igen sig så mycket i tjejerna också.... När jag ser dom spela kan jag se mig själv stå där på planen, osäker men samtidigt redo att ge allt. Jag visste inte att jag var bra - fastän flera sa det. Jag känner så igen mig i vissa av tjejerna, dom vet inte att dom är bra - fast man säger det 100gånger, dom är så osäkra, sköra och rädda att göra fel. 

Jag kommer ihåg när vi var till Haparanda, och spelade i länslaget. Jag kommer ihåg när jag började "tjuvröka", och blev påkommen när vi skulle ha match... Och hur man skämdes. Jag kommer ihåg den dagen jag valde att sluta basket för gott. Jag gick i 8:an, jag var osäker, jag var du & sist men absolut inte minst - jordens fjortis. 


Det är inte försen idag jag ångrar att jag slutade basket. Visst, man saknade den där sociala biten, och att bara komma till sporthallen, och "den där känslan" man fick när man spelade match, när man satte ett skott eller tog en snygg retur. Och jag saknade helt ärligt att ha min mamma som tränare - inte bara för att hon är min mamma, utan för att hon lärt oss alla sjukt mycket.. Utan henne hade man inte blivit så pass duktig som man var, utan henne hade man inte kommit till länslaget.. Man utvecklades så mycket under tiden, med alla lagkamrater - med alla. Det var en bra tid, jag saknar det. Nej, jag saknar det JÄTTE mycket.

Vill någon vara snäll, och spola tillbaka tiden sisådär 5år?! Så man kan fatta om sina dumma beslut man gjort i sitt liv, för då hade jag garanterat spelat basket än idag.... Synd att man var så pass dum & valde bort basketen & började dricka, röka, snusa & andra dumheter man fick för sig. jag hoppas med hela hjärtat att inte flickorna jag tränar gör det, att dom inte gör om mitt dumma beslut.. Usch nej, hoppas dom förstår bättre än vad jag gjorde. 




Ja, nu fick jag sagt det jag ville säga. Att man kan bli så insatt i basketen. Jag älskar det, och när jag får egna barn ska jag praktiskt taget släpa dom till Sporthallen så dom får spela! 


End of story.


   Jag med bollen - 2004. 13år gammal.


   Och så flickor 97/98, 13 & 14 år gamla. =)




Av Lina Larsson - 28 mars 2011 13:10

Då har helgen varit & farit. På fredag blev det grillning & vin-intag. Dock bara ett glas för mig, eftersom jag skulle jobba 9-20 dagen efter, men dom andra drog till Luleå & partta. Var ganska stolt över mig själv som tog beslutet att stanna, och fara hem till Kia 22.00 Och Lördag, gjordes absolut ingenting... Igår jobbade jag 9-21.15, och efter det blev det film, chips & dip. Det var min otroligt rooooooooliga & händelserika helg. Hrmpf!  Till helgen, då blir de andra bullar! =)



Och idag blir det basketträning med bäst-brudarna! Roligt. Dessutom vann dom mot kalix igår (igen). Duktigt! 


Nu ska jag ta Kia med mig ut i solen & vara ute en stund, det kan behövs efter en hel-helg inne på BG utan frisk luft. 


Adjöss!


Hahaha. Ibland fär man bjussa på sig själv!?

Av Lina Larsson - 28 mars 2011 13:05

 


Min älskade, söta gummis.   Aldrig utan dig....   

Av Lina Larsson - 22 mars 2011 18:46

Har ett enormt sug efter att resa.. Vill ju åka i Maj också. Perfekt tid att resa, innan man börjar jobba riktigt mycket, och innan all stress sommaren innebär. Skulle vara perfekt att ta 1veckas semester då, en semester dä man bara kopplar av , solar & badar. 


Värt att kolla mer om. Synd bara att det ska vara så myket dyrare än i Augusti då vi åker. Hade jag hittat en billig resa hade jag bokat... Direkt!


      Avkoppling på hög-nivå... Dom flesta dagarna iaf, hihi ;-)

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards