'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Jag flyr i mitt inre,bort ifrån allt, för i verkliga livet, är allting så kallt.

Av Lina Larsson - 10 april 2012 12:34

" Det liv är icke längst som längst har varat.
Den levat längst som fyllde livet bäst.
Den är ej rikast som mest har sparat.
Nej, Den rikast är som givit mest. "



Du kämpade tills alla ljus slockande. Du kämpade för alla dina. Du gav aldrig upp trots att du hade diagnosen cancer. Du var en kämpe, en riktig kämpe som aldrig, aldrig gav upp. Jag är stolt över dig Mormor. Jag vet att du har det bra och fridfullt nu, där uppe i fjärran. Jag vet att du tittar ner på oss ibland och önskar oss det allra bästa. Jag vet att vi var så mycket för dig. Nej, vi var allt. Familjen är allt. Ohana. Blod är tjockare än vatten. 


Jag kommer aldrig glömma alla stunder vi haft. Alla stunder i Stråkan. Alla timmar vi pratat bort vid köksbordet på Föreningsgatan 1. Jag kommer aldrig heller glömma hur du behandlade mig. Du älskade mig villkorslöst, när jag behövde dig som mest. Du dömde aldrig ut mig när jag gjort något hemskt. Du tog mig i din varma famn och höll om mig och sa: "Alla gör vi misstag." 



"An angel, in the book of life, wrote down,

And whispered when he closed the book:

Too beautiful for earth..."

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Larsson - 25 maj 2014 20:19


Livet rullar på i vanlig ordning.. Men ingen dag är sig ändå lik. L är redan ett halvår(!), och tiden går som vanligt - alldeles för fort. Skönt när träningen kommer igång på riktigt igen, när min trogne träningskompanjon kommer hem från Grekland...

Av Lina Larsson - 5 maj 2014 10:55

Nyfikna människor.. En bild på Instagram gör att man får 50st fler unika besökare, sjukt. Spekulationer och skitsnack.... Varför är jag inte ens förvånad?! ;) ...

Av Lina Larsson - 4 maj 2014 21:01


Orken och lusten att blogga finns inte just nu. Instagram är något jag hellre uppdaterar, där jag kan välja mina följare. LLLARSSSON heter jag där! ...

Av Lina Larsson - 14 april 2014 22:05

Inget ord kan beskriva min kärlek för denna lilla krabat. Han som förgyllt våra liv och gjort det verkligt värt att leva. Våran supersnälla kille, Mamma älskar dig till månen och tillbaka. ...

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards