'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Direktlänk till inlägg 5 september 2013

BM-besök, biomys och prommis.

Av Lina Larsson - 5 september 2013 00:30

Varit till BM idag, och äntligen(!) händer det någonting annat än blodprover, blodtryck och vägning. Föräldrakurs nästa vecka. Bebis hjärtljud låg på 152, blodtryck 120/70 och blodvärdet 104, och vågen stog på +7kg.. Blodvärdet fortsätter ticka neråt fast jag nu har ätit dubbeldos i 3veckor. Så någonting är inte som det ska, och tröttare och tröttare blir jag. Orkar verkligen ingenting nu.


Ikväll blev det bio med Amanda. Bra film och trevligt sällskap! :) Sen drog jag hem och tänkte försöka mig på en prommis med Kia, det gick bra.. till sammandragningarna och foglossningarna höll på ta kol på mig, så vi vände hem efter en dryga km... Nu ligger jag här.. kan knappt röra mig och är sur. Nu orkar jag inte ha såhär förbaskat ont mera! Jag vill kunna röra mig normalt och kanske få sova utan att behöva vakna varenda gång man rör sig, för att det tar så jä*la ont.


 
 
Rebecca

Rebecca

8 september 2013 00:49

Ta Venofer. Dyrt ja! Men sååå värt det! Det är viktigt att ha bra blodvärde om man t ex skulle förlora mycket blod. Jag åt järntabletter och dubbel dos länge. Men till slut frågade jag Greta om Venofer. Fick då köpa två kartonger med 4 ampuller i varje. De kostar ca 1000:-/styck och sen fick jag ta dubbel dos av dem 4 gånger intravenöst :)

http://sixtenochjag.blo.gg

Lina Larsson

9 september 2013 17:22

Oj! Ja det var dyrt. Hon sa att vi skulle prova lite längre med dubbel dos, annars får vi hitta på nått annat sa hon. :-) Men sjukt att man måste betala så mycket själv :-/ Högkostnadsskyddet måste ju täcka det över tusen kr, eller tvåtusen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Larsson - 25 maj 2014 20:19


Livet rullar på i vanlig ordning.. Men ingen dag är sig ändå lik. L är redan ett halvår(!), och tiden går som vanligt - alldeles för fort. Skönt när träningen kommer igång på riktigt igen, när min trogne träningskompanjon kommer hem från Grekland...

Av Lina Larsson - 5 maj 2014 10:55

Nyfikna människor.. En bild på Instagram gör att man får 50st fler unika besökare, sjukt. Spekulationer och skitsnack.... Varför är jag inte ens förvånad?! ;) ...

Av Lina Larsson - 4 maj 2014 21:01


Orken och lusten att blogga finns inte just nu. Instagram är något jag hellre uppdaterar, där jag kan välja mina följare. LLLARSSSON heter jag där! ...

Av Lina Larsson - 14 april 2014 22:05

Inget ord kan beskriva min kärlek för denna lilla krabat. Han som förgyllt våra liv och gjort det verkligt värt att leva. Våran supersnälla kille, Mamma älskar dig till månen och tillbaka. ...

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards