'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under maj 2012

Av Lina Larsson - 7 maj 2012 23:11

" You don't get another chance, cause life is no nintendo game "

Om det är en sak jag lärt mig i livet är det att SLUTA ge människor chans på chans. Chanser som liks aldrig kommer förändra något. Den enas misstag finns kvar, etsat fast i huvudet på den andra. Visst, alla gör vi misstag, alla förtjänar en andra chans. Men när den andra chansen är bränd, så ska man ju inte ge en till chans. Men det gör jag. Varje-jävla-gång. Oavsett vem eller vad det handlar om.

Men, idag...... Skulle det vara Hasta La Vista. För ingen människa ska ta illa av andra människors misstag. Fast, det gör man ju alltid, innerst inne.


"En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket."

Lära sig av sina misstag och uppskatta det man har ska man göra. Inte lära sig att blunda för dem.



 

Men en puss säger jag godnatt & hoppas ni sover lika gott som jag tänker göra ;)

Av Lina Larsson - 7 maj 2012 17:25

Idag har jag jobbat ynka 11-16.. Varit på BB och hämtat Kia och surrat med dom där. 

Idag är energin något högre än vanligt, så jag har satsat på Kycklingsallad med fetaost och vitlöksbröd, och till efterrätt har jag snört ihop en kladdkaka som ska serveras med grädde och en, eller ett par jordgubbar!

Nu ska jag städa ihop efter mig och starta en diskmaskin. Sen ut med finaste Kia i solskenet.


 



Av Lina Larsson - 2 maj 2012 13:15

Jahapp. Då var Valborgsmässoafton över för detta år. Jag har haft en sjukt bra, och trevlig helg med en fin hög människor. Skrattat på riktigt igen. Druckit gott och svammlat som bara vi kan. 

Varit ut på första gången på alldeles, nästan, för länge. 


Nu är det åter till verkligheten, åter till jobbet, åter till vardagen




Har sovit alldeles för länge idag, så nu ska jag hoppa in i duschen, äta lite frulle, och sen ta med Morfar ut på en liten promenad tror jag. Och sen ska jag jobba en liten ynka tur, 16-20.


Maj 2011. 1 år sen. Tänk hur tiden bara runnit iväg. Ett år sedan jag flyttade till min allra, första lägenhet. 1år sen finaste Sissi fick bli en ängel. 1år sedan livet tog en enorm vända. 1 år sedan jag levde livet fullt ut, non stop. Ingenting var omöjligt och jag var ständigt "påväg".

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards