'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under juli 2011

Av Lina Larsson - 21 juli 2011 13:11

Idag känner jag mig sjukt happy! Javisst, jag snörde precis upp ett gråt inlägg, men såna måste man också få ha ibland! :)



Idag har jag & min arbetsnarkoman till kompis, Rebecca räknat ihop våra timmar, och varit lyckliga över hur sjukt fin lön vi kommer få i Augusti. Tog extra idag så jag jobbar 7-12, sen 14-21, och sen så några extra dagar till veckan också! Så nu är man över på kvalificerad tid, och mig gör det då ingenting! :) 


Nej, nu ska jag gå och göra mig redo för jobb, igen.

Nu är det bara pengar som snurrar i mitt huvud... 

Av Lina Larsson - 21 juli 2011 13:01

"If I die young, bury me in satin, lay me down on a bed of roses, sink me in the river at dawn.. send me away with the words of a love song.


Or make me a rainbow, who will shine down on my mother."



Igår låg jag vaken mest hela natten, funderade & åter funderade. Den låten jag & Erika spelade flitigt under kvällen fick mig att tänka till. Hur nära man har till att dö, dö ung. Jag började fundera att en nära till mig verkligen har änglavakt över sig. Hur många gånger han hållit på stryka med, men då har han trots allas undran överlevt... Gång på gång.


Jag har även sagt till Mamma, OM jag skulle dö ung, hur jag vill ha det..

Jag ska aldrig ligga i en kista, nej. Jag ska kremeras, jag ska strös ut på den plats där jag trivts bäst, en plats som jag alltid älskat. och som är oslagbart vackert - Stavik. Mitt fina Stavik. Jag ska ha Rihanna's låt - Live your life. 


Sam Tsui – If I Die Young (originally performed by The Band Perry)

Av Lina Larsson - 13 juli 2011 17:14

Jag älskar sommaren, och speciellt hösten.. Det är något speciellt med hösten. Mysig, varma färger & lagomt varmt! Och känner på mig att denna höst kommer bli den allra bästa! Utomlands & dessutom har jag & Rebecca smusslat ihop fin fina planer! :)


Nu ska jag dock sluta längta och surra uti utomlands, och fortsätta med att göra Mami en skiva. Tur hon har bra musiksmak iaf ;)


   Hösten 2008, sjukt fina färger!


Av Lina Larsson - 12 juli 2011 22:49

Nu har man kommit hem. Till mitt eget lilla krypin. Med min lilla tjej.


Idag har jag jobbat 7-12, sedan varit "ledig" i 4timmar, och sedan fortsatt 16-21.15 Dessutom har jag jobbat med sjukt bra folk, så dagen har flytit på bra. Nu är man dock trött efter ett 1timmes pass på gymmet med min träningskompanjon Rebecca! =) Svettiga & trötta efter träningen bestämde vi oss för att fara och cykla imorgon. Yey! Är så roligt när man har någon som verkligen vill komma cykla, och träna.. Annars funkar det inte. Jag är alldeles för lat för att orka själv. Dessutom har man ju någon att prata med, så allt känns lättare.


Nej, nu ska jag fortsätta fundera om helgen - Överkalix Marknad 2011.

Gud vad vi ska dansa, dricka och framförallt - Ha roligt.


Av Lina Larsson - 11 juli 2011 23:00

Oj... Jag som inte skulle vara på datorn när jag kom hem.

Fastnar på ving.se, apollo.se, sistaminuten.se, destination.se.. 

Jag vill iväg nu. Jag vill först och främst ha den 24Augusti. 


Gud vad skönt bara fara, lämna allt bakom sig och bara leva i nuet. Jag älskar den känslan jag har när jag är utomlands! 

Dock så kommer jag grina av att måsta lämna Kia 1vecka, men jag vet ju att hon klarar sig.


   

Av Lina Larsson - 11 juli 2011 21:46

When everyone turns their back on you,

I'm gonna be the only one with arms wide open.

That's what friends are for.


Jag har alltid fått lära mig att man aldrig ska döma någon på grund av deras utseende, inte på grund av deras storlek, inte på grund av deras lukt, och inte på grund av deras klädstil. Det är egentligen rätt sjukt hur fort vi dömer folk nuförtiden. Ja, I have been there, done that. Så jag är egentligen den sista som ska öppna munnen om sånt. Men idag har jag lärt mig hur fel det är. Jag har varit världens största bitch någonsin. jag kan inte ens själv förstå hur jag verkligt har kunnat vara sådär Jag har varit elak förut. Jag har stampat på folk som redan stått på botten. Och idag vet jag varför jag gjorde det - Den kaxiga bitchen mådde egentligen inte alls bra själv.. Självförtroendet på nivå 0, och självinsikten borta. Det är inte ens en ursäkt till att vara så dum, absolut inte.


Man ska aldrig döma en människa bara sådär, aldrig. jag har lärt mig av mina misstag.. För den människan jag en gång i tiden dömde och var en bitch mot är idag en av mina absolut bästa vänner. En trogen vän, som alltid finns där, en genomsnäll människa som förtjänar det allra bästa i livet. En vän jag skulle kunna springa genom eld och vatten för. 

Jag har aldrig riktigt förstått hur hon ens ville bli vän med mig. Men jag minns den dagen, året var 2007. Hon satt själv i cafeterian och läste ur en skolbok.. Jag tänkte för mig själv "Där ska hon absolut inte sitta själv." så jag gick fram till henne, började prata och bjöd över henne till där vi andra tjejer satt. Jag fick ett tveksamt "Nej, inte behövs det.." Jag lät det vara. Dagen efter pratade vi ännu mera, jag började se att den här människan är verkligen en riktigt härlig människa! Trevlig, snäll, rolig.. Ja, you name it!


Veckorna gick, och slutligen hängde vi natt som dag... Vi delade de allra mörkaste hemligheter, vi fnissade tills klockan blev morgon, vi ställde upp för varandra. Vi vart riktigt nära vänner.


Åren har gått, och idag tackar jag gudarna för att jag en dag mognade till, blev den jag är idag och kom över min fjortis period. Jag tackar gudarna att jag har så sjukt mycket empati, och en smula hjärta kvar. 








" ReRe & LiLi! "


Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards