'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under februari 2012

Av Lina Larsson - 14 februari 2012 17:54

As we grow up, we learn that even the one person that wasn't supposed to ever let us down, probably will. You'll have your heart broken and you'll break others' hearts. You'll fight with your best friend or maybe even fall in love with them, and you'll cry because time is flying by. So take too many pictures, laugh too much, forgive freely, and love like you've never been hurt. Life comes with no guarantees, no time outs, no second chances. you just have to live life to the fullest, tell someone what they mean to you and tell someone off, speak out, dance in the pouring rain, hold someone's hand, comfort a friend, fall asleep watching the sun come up, stay up late, be a flirt, and smile until your face hurtsDon't be afraid to take chances or fall in love and most of all, live in the moment because every second you spend angry or upset is a second of happiness you can never get back.



Av Lina Larsson - 14 februari 2012 17:25

Alla  -ans dag idag. Fick frukost, ett tänt stearinljus och ett fint hjärta fyllt med godis på sängen på morgon.  Jag vart så glad att jag nästan skämdes... Tänk att det ibland är så.. Ibland står den man väntat på i flera år mitt framför ögonen på en. Han står där, man märker ingenting och bara rullar på som vanligt. Varit vänner och umgåtts som vanligt i flera år. Sen, så blev det såhär. Det bästa som hänt mig. Äntligen blev det min tur. Äntligen fick jag vara lycklig.



Jag är inte perfekt men vem fan är det?
Jag kan inte spela något instrument.
Jag ser inte bäst ut.
Jag säger inte rätt saker.
Jag är inte rik.
Jag är inte muskulös.
Jag är inte det bästa för dig eller din framtid.

Men jag är din för alltid.
Jag kommer skydda dig mot allt som kan göra dig ont.
Jag kommer vara där när du behöver mig.
Jag kommer lyssna på varje ord du har att säga.
Jag kommer ge dig alla mina råd.
Jag kommer älska dig tills mitt hjärta slutar att slå.

Av Lina Larsson - 13 februari 2012 17:25

"Ge mig arsenik...... Bapapa" en skriven statusuppdatering på Facebook av mig i Februari 2011.

Antagligen mådde man inte bra då. Eller, det gjorde man inte. Det var psykisk misshandel, det var mycket problem, det var droger hit och dit för många man umgicks med. Det var inte roligt. Jag minns allt så väl. Saker som man helst av allt vill glömma och förtränga. Men det går bara inte. Jag får den där "kicken" när jag tänker tillbaka på alla tråkigheter, "Kicken" som får mig att inse att man lever. Trots allt så lever man livet fullt ut. Men där innerst inne gömmer man de största aggressioner en människa kan ha. Ibland, då och då kan jag undra - när kommer jag sprängas? Jag kan inte hålla in allt. Enligt alla andra. Men envis som jag är kommer jag göra det. Jag kommer gå med mina aggressioner i graven. Sen så det värsta jag vet är när människor som absolut inte vet någonting säger; "Inget att bry sig om. Bara att gå vidare."

15 maj 2011. Dagen jag släppte taget. Dagen jag släppte taget om tron att kunna rädda alla runtomkring mig. Jag valde mig själv före alla anda. Jag valde Kia och mig själv före allt annat. Jag grät för mig själv i flera veckor. Inte för att jag var ledsen över det som hänt. Utan för att jag var stolt över mig själv. Än idag är jag stolt att jag lämnade mitt gamla liv bakom mig. Lämnade allt, gick direkt vidare och insåg så mycket. Insåg att jag aldrig kommer kunna rädda folk med problem, där dragningskraften till drogerna och alkoholen är större än kärleken till mig. Aldrig. 

Sen så var det sommar. Sommaren gjorde en gladare. Man hitta på någonting dygnet i rundo. Man umgicks med fin fina vänner som kunde konsten att göra en glad. Och tillsist bli en själv igen.

Sen kom December månad, 2011.. Den rullade in med sin härlighet! För första gången på flera år kände man sig.... Lycklig. Lycklig rakt igenom. Sen dess har jag känt att ingenting kan bryta ner mig. Ingen kan få mig att må så dåligt man gjorde förr. Inte när jag har han vid min sida. Inte när livet är precis som i en saga. Jag har hittat min prins, bor i mitt slott med min perfekta gumma, Kia.


Livet som det ska vara.

- "Framgång kräver motgång." - "Vad som inte dödar dig, Gör dig bara ännu starkare" -



       



Av Lina Larsson - 13 februari 2012 16:43

Pratar du bakom min rygg betyder det att jag är längre fram än du.
Kommenterar du mitt sätt att leva betyder det att mitt liv är mer spännande än ditt.
Har du tid att leta efter mina misstag betyder det att du är avundsjuk.
Så, fortsätt du med detta, så lever jag livet så länge!
 

Av Lina Larsson - 13 februari 2012 16:36

Ja, delar denna underbara låt som gör mig på sjukt bra humör, än en gång. 

Snart Vero, då sitter vi i Alanya med en drink i ena handen och ciggen i andra, och lyssnar på den här fina biten. Sjunger med. Drömmer oss bort bland folkvimlet och inser hur bra vi har det.


Av Lina Larsson - 12 februari 2012 15:43

I will never give up on something this strong.

Gårdagen var fin! Var tänkt att vi skulle grilla och ta oss en lill en. Det blev bara det sistnämnda. Men trevligt hade vi. Surrade, drack och åt gott. Precis som det ska vara. 



Hur ska jag orka stiga upp härifrån datastolen på BB och knalla ut till bilen och åka ner till jobbet är min fråga? Ja, dags nu. Jag börjar om 15min. 


En fin söndagsbit som har spelats flititgt på söndagar sen hon vann idol. 


Av Lina Larsson - 10 februari 2012 15:02

It's a beautiful day!

Himla vackert väder ute idag.. Synd att man jobbar en knasig tid. 12-20. Efter det ska jag och Vero hurtbullen träna. Sen hem och mysa med Kia, sen sova. Jobba imorgon 6.45-12 Och efter det blir det grillning, ett par Breezer's i goda vänners sällskap. Sen på söndag ska jag jobba 16-21.15 Det var min helg det. Blir mera lugn, och eftersom jag jobbar så korta pass är det ju nästan som att vara ledig. Dock ska jag ju jobba nästa helg också, så det kan ju vara skönt ha en lugn helg.


Nej, nu ska jag avsluta min rast och gå ut till dom fina gamlingarna och prata. Att jag älskar mitt jobb. Att få umgås och få ta del av de äldres liv, deras erfarenheter och kunna få vara en liten del av deras liv. Det finns inget bättre. Fina, fina gamlingar.


 

Min allra finaste, käraste ägodel. Fina Baby K!

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards