'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lina Larsson - 21 oktober 2011 23:58

Vinterdäck..... Har länge varit på tapeten. Pappa har ringt orolig mest varje dag för att berätta att det kan ju bli halkigt. Jag ska köra försiktigt har jag lovat varje kväll. Sen så idag såg jag på facebook, att mamma hade skrivit. "Fixat!!". Tänkte inte mer på det. Sen när jag kommer hem berättar Mamma. Morfar har gått själv till OK och sagt att "Barnet måste ju få sig vinterdäck." Mormor hade undrat om han hade slut snus. Men näe minsann, han skulle till OK och fixa barnet nya vinterdäck, och han köpte mig 4st nya däck. Fina, fina Morfar.


Ganska fort åkte jag ner, och slog armarna runt han. Finaste Morfar.

Ett hjärta av guld.



Av Lina Larsson - 20 oktober 2011 20:09

Jaha, då var även denna dag snart slut. Jag har hunnit med så sjukt mycket idag. Vet inte var all energi kom ifrån riktigt. Men, är man ledig så är man.

Jag har dammsugit, vaskat, dammtorkat hela lägenheten. Sen håller jag ännu på att tvätta. När jag väl inte behöver kläder så dyker det plötsligt upp saker som jag trott jag haft borta. Så det är ju bra. Sen så har jag bakat kladdkake-muffins med dumle i, och mjölkchoklad på. Bjudit mormor och morfar, sen mamma, pappa, hasse & sebbe. Sen har jag plockat till i garderoben. Och slutligen tömt min resväska helt, som jag skjutit upp sen jag kom hem i princip.

Det var nog bäst att inse att det inte blir

någon mer Turkietresa, för i år iaf. 



Nej, nu ska jag gå ut med Kia en stund, sen åka ner till tvättstugan och ta ut det sista. Och slutligen gå över till bästa Veronica och se Twilight 2. :)



Ha det bra =)     

<3

Av Lina Larsson - 20 oktober 2011 20:07

Jag har länge letat efter en tatuering. En som ska inkludera alla i min familj. Funderat och åter funderat. Och nu har jag kommit på det. Äntligen.


Dags att boka en tid då.

Av Lina Larsson - 18 oktober 2011 15:29

2 månader och 2 dagar kvar kom jag och Morfar fram till idag.


Vet inte hur många år jag längtat efter denna dag... Men nu när den börjar närma sig känns det inte alls som att det är något speciellt. Jag har inte gjort något sen jag fyllde 17år, och hade den mest urspårade fest jag varit med om. I år vill jag göra något speciellt. Jag känner att det behövs. Jag har börjat ett nytt kapitel i min bok. Och det borde min 20årsdag också invigas med. 

Känner att man kanske borde börja smått planera. För tiden rinner iväg fortare än man anar.... Synd bara att fantasin står stilla.


Nej, nu ska jag göra mig klar, och sedan åka ner till BG och avverka ännu ett arbetspass. :)





     

Och nu när hösten och mörkret kom.... Så blev jag såklart sugen på att bli mörk igen.. Men. Jag tror vi kör på en blond vinter nu. Som sagt, ett nytt kapitel.....

Av Lina Larsson - 18 oktober 2011 15:10

Ibland inser man verkligen inte att man står där, med flera, underbara människor. Dom som kallas vänner. När livet är som värst, så finns dom där. Dom gör en glad när man helst vill gräva ner sig. Och dom kan det ingen annan kan - att lyfta upp en till ytan igen. 


Jag vet inte hur många gånger jag glömmer bort att jag har världens mest fantastiska människor runt omkring mig. Bästa vänner, eller bara vänner. Gamla vänner, som nya vänner. Äldre, som yngre vänner. Dom har samma värde för mig allihopa.


I mitt liv har det funnits för många såkallade "svackor", jag har inte velat göra något, jag har varit sjukt nere, svammlat som fan själv eller så har jag druckit bort mina sorger. Men idag känner jag att det kommer ingen svacka, för jag har mina underbara vänner. Äkta vänner. Vänner som står vid min sida trots att dom vet nästintill allt om min bakgrund, om min familj och mina mörkaste hemligheter. Jag har vänner som älskar mig för den jag är. Vänner som får fram det bästa av mig. Vänner som jag kan skratta i timmar med. Vänner som ställer upp. Vänner som förstår en. Vänner som vet när man mår dåligt.


Vänner som vandrar upp en sen kväll till en med en smörgås i handen och säger: "Jag tänkte du måste ju också ha en smörgås. Jag tyckte så synd om dig när du är sjuk"


Vänner som vet man egentligen innerst inne vill. Och säger: "Men Lina... vad än det nu handlar om.. bryt inte ihop :) Strunta istället i alla omrkring dig för en stund, och tänk bara på dig själv.. sluta vara så snäll hela tiden, tänk på ditt eget bästa.. släpp de människor som du försöker hålla flytande, bara för en stund.. bara för att du själv ska orka hålla huvudet ovanför ytan. Och jag vet att ibland tar det så jävla ont... men låt det ta ont. Och gör bara det du känner för."


Vänner som står mittemellan, men ändå finns där för en hela, hela tiden. Vänner som kan få en att skratta i timmar bara genom att säga:

"Din gamle storbög"


.. Och så finns det dom vännerna som står mig väldigt nära hjärtat. Dom som man inte alltid ser, men man vet att dom finns där. Vänner som ställt upp i ur och skur. Vänner man har gjort dom tokigaste sakerna med. Vänner man varit nära döden med. Vänner man gråtit ikapp med. Vänner man åkt utomlands och härjat med. Vänner som får mig att bli varm i hjärtat varje Måndag, Onsdag och Fredag. Vänner som bara finns där.



Jag älskar er alla, villkorslöst. Utan er hade man inte orkat med livets alla motgångar. Utan er hade jag inte fått ha ett så pass bra liv som man haft. Utan er hade man gått under.

Ni är bäst, och förtjänar alla det absolut bäst som finns.





Av Lina Larsson - 17 oktober 2011 19:08

Vart försvinner tiden? Tyckte det var nyss det var sommar, man jobbade som ett psyk, festade som en rockstjärna och hade den roligaste sommaren på länge. Och nu är det den 17 oktober. Ja, vojvoj. Snart är vintern här i full sjå, och det vill jag absolut inte. 


Nej, nu ska jag dra ner till Sporthallen och avverka en basketträning, synd bara att jag inte kan vara med ännu. Jag vill börja bränna fett och ha roligt med baskettjejerna. När då denna förkylning tänkt ge sig av åt skogen!


Av Lina Larsson - 15 oktober 2011 12:27

Naughty, naughty, naughty
We like to party
I know you hate it 'cause
I flirt with everybody


Naughty, naughty, naughty
We just wanna party
It's all about fun and games
Until I hurt somebody



(Porcelain Black - Naughty, Naughty)

Av Lina Larsson - 15 oktober 2011 11:39

Har hela veckan varit sugen på att göra något sjukt roligt, urspårat & trevligt med brudarna! Sagt & gjort... Ikväll ser vi vart allt detta svammel leder. Förkyld som fasiken eller inte, ikväll kör vi! ;-)




Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards