'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under december 2011

Av Lina Larsson - 17 december 2011 17:36

Här sitter jag på BB i min ensamhet och sveper bacardi efter bacardi.. Detta kan inte sluta bra alltså.. Att jag går lös som ett djur på spriten är inte det bästa. Men, kommer säkert få svin rolig ikväll.... OM kvinnorna jag ska vara med någongång får tummer ur röven och blir klara!!!! :)



PUSS!

Av Lina Larsson - 17 december 2011 12:54

Jag är precis så lycklig som jag vill att jag ska vara. 


Nu känner jag att den sista puzzelbiten är satt dit. Allt är helt perfekt. Ingenting och ingen jag vill ändra på. Livet har börjat om på nytt känner jag, och fytusan vilken känsla! :)



Igår drog jag till Luleå med Ems, Matilda, Amanda & Leo som vi hade med oss dit. Det blev mycket svammel, och vi skrattade mest hela tiden. Vi gjorde stan och hade sjukt roligt. Sedan for vi och köpte oss varsin godispåse, 2drickor var & 5chipspåsar (!) till Basketmatchen som LF Basket vann med 96-82. Och sen, tillråga på allt hade vi en väldigt sjuk drive-in beställning på max också. Och där satt vi, utanför MAX och åt... Skrattade bort minuterna & pratade om allt mellan himmel & jord. Gud så trevligt det var. Och mina fina flickor är helt tokiga... Där jag stod på Ur & Penn och suktade efter klockan som jag glömde i Turkiet, men inte riktigt hade råd att köpa nu. Så gör dom en "luring" och springer och köper den till mig. Fina, fina flickor! Ni är guld värda. Vägen hem var sjuk. Vi pratade ut om allt, och vi skrattade ännu mer. Inte undra på att jag hade magknip och huvudvärk efter. Natten avslutade jag på Vännes med Adam & Kia. Vi såg två filmer långt in på natten och bara surrade. Trevliga tider.


Idag blir det dock annat.... Idag ska vi slå på stort och ut & fira lilla Jag! Undrar vad dom hittat på. Nyfiken är jag, och blir snart tokig för att jag vet absolut ingenting, och jag som alltid ska ha koll på allt.




Nej, dags att bränna den sista skivan, och få i sig någon mat för sen ska här duschas, sminkas, fixas hår, naglar... Ja allt! Gaaah!




CHEERS!  



KIA

Av Lina Larsson - 14 december 2011 01:00


Dags att mysa ner sig i sängen med världens bästa flicka!  Mitt lilla hjärta. Mitt allt. 

Av Lina Larsson - 14 december 2011 00:41

Då har Luciadagen farit och varit. Jobbat hela dagen, och trevligt var det, som vanligt. Att jag trivs med mitt jobb. Att få ta del av de äldres liv, och även få dela med av sitt. Varje dag med dom är lika värdefull. Jag trivs verkligen.


Efter jag slutat har jag hängt på Brännaberget, försökt få ihop ett par skivor som Mamsen gnällt om i veckor. Men jag har som vanligt skjutit upp det. Tills idag. Då hon fick så bråttom att dom skulle vara klara senast Fredag. Stressad som jag var har jag hållit på med detta i 3timmar. 3timmar har jag fått ihop 4st nya "Playlists" på Spotify, och sedan försökt ladda ner låtar, som gick åt skogen. Så jag gav upp innan jag hann bli varm i kläderna. Äsch. Det tar vi en annan dag. Det svåraste är ju klart så. 


Efter det har jag umgåtts med Vero, surrat, ätit gotta, raggat benz, hunnit surra med grabbarna och surrat lite till. Och hunnit hänga med Erika en stund också. Nu sitter jag hemma sen en stund sen i go soffan. 






Kom att tänka på studenttiderna såhär mittiallt, oj vilka fina kvällar vi hade alltså!

Kundvagns-race, park-fyllorna, brännboll, den lysande "student på väg" västen, kvällen i kåtan, balen... Ja, vilka fina minnen!



Berusningsgraden var allt för hög..... Men roligt(ast) hade vi!

         

Och se go karln som körde mig & J-ny i vagnen :)

Av Lina Larsson - 14 december 2011 00:11

Måste bara få påminna mina underbaringar till vänner hur bra ni är. Ni är fighters som aldrig ger upp.

Vi går alla med huvudet högt, fast vi har en massa skit i bagaget. Ni låter aldrig någon bryta er ner till botten, om inte annat så tar ni er upp fort igen. Ingen är perfekt. Och det är precis så det ska vara. Vi har alla olika bakgrunder. Och det är det som gör oss till den människa vi är idag. Utan allt som hänt hade inte jag varit jag. Ni hade inte varit ni. Jag hade inte hittat till mina absolut bästa vänner man kan önska sig. Vissa ev er umgås jag inte med som jag gör med andra. Men ändå står vi där, och skyddar varandra, pushar varandra när det går tungt. Och glädjs åt varandra när det går bra.

Vi är som en enda stor familj. Och familjer skyddar varandra, i alla lägen.

Jag diggar er, ni är starka, självständiga och bra precis som ni är. Allihopa.

Jag älskar er alla precis lika mycket, i mina ögon är ni alla värdefulla. Så olika, men så värdefulla.


Utan er hade inte livet gått lika lätt som det går idag. Jag hade inte fått min "fairytale" utan er. Jag hade inte fått vara ifred. Jag hade inte mått bra alls. Jag hade gått under utan er. Mina fina, underbara, snälla vänner.


Vi är alla fighters, och vi ger ALDRIG upp. Aldrig.







Av Lina Larsson - 12 december 2011 23:19

       

Ihelgen blir det återigen party. Party för att jag inte är ett teen nåmera, eller blir.. Jag fyller hela 20år!

Och då måste det ju firas rejält :) Förra gången vi firade mig slutade det med att Mamma & Pappa fick städa hela huset med skor på(!) Det var spya på golv och väggar. Det var krossade vasar. Det var vin på väggarna, det var alkohol spillt överallt, det var snus.... Och allt äckel man kan tänka sig. Då skulle jag fylla 17, så nu är det bäst att 20års-firandet blir något mer städat. Man ska ju bli visare med åren sägs det så?! Ja, vi ska iallafall ha jättekul med dom bästa. 


Och helgen inleder jag med en luleå trip med brudarna! Mest troligt iaf.... Och Adam var nog inte så himla sugen på att komma. Men kanske jag får övertalat han ändå, hoppas det. :)

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards