'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under december 2011

Av Lina Larsson - 10 december 2011 23:09

 


We made it through storms, 
we made it through rain. 
It's been a long way and now I'm here. 

Av Lina Larsson - 9 december 2011 02:03

"There are so many people out there who will tell you that you can't.

What you've got to do is turn around and say, "watch me".



Av Lina Larsson - 9 december 2011 01:28

För första gången på 3år är jag lycklig, riktigt jävla lycklig. 

Allt går så mycket lättare när man är glad. Förr var allt riktigt åt helvete, men man döljde det med ett glatt leende och sträckte på ryggen. Man hjälpte andra istället för att hjälpa en själv som kanske själv behövde mest hjälp, råd och stöd. Nej, håll huvudet högt och gå vidare var det enda som snurrade i mitt huvud. Men som en klok vän sa; "Nu är det dags att börja bry dig om DIG SJÄLV lite mer. Koppla bort alla som får dig att må dåligt, koppla bort allt som får dig att må dåligt och lev bara i nuet. Tänk inte på vad andra tycker. Det är ditt liv, och dina val. Du kan inte låta någon annan ta beslut åt dig."


Dom orden gjorde något med mig, för sen den dagen har jag verkligen släppt allt. Allt som varit de senaste 3åren. Och hips vips, så hände det allt för mycket nu på senaste tiden! :-) Kanske det var så att jag var tvungen börja bry mig om mig själv mer? Och skita i vad andra tycker. För nu har jag verkligen gjort ett val som JAG vill... Ett val som JAG mår bra av. För en gångs skull har jag skitit i vad resten av Överkalix befolkning tycker & tänker. För dom kan dra åt helvete. 




Jag tror inte det är tillåtet att vara såhär lycklig.

Av Lina Larsson - 9 december 2011 01:16




Snodde en bild av Vero från helgen som! Hur vi hade det bra, var glada, onyktra & busiga!  

  

Av Lina Larsson - 7 december 2011 22:20

Att vara stark -
Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta, att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.
Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, att slå sig hårt och alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit.

Av Lina Larsson - 7 december 2011 21:30

Idag känner jag mig stark, otroligt glad & lycklig!     Välkommen till det goda livet!


Av Lina Larsson - 7 december 2011 00:08

Håll huvudet högt. Visa att ingenting kan knäcka dig. Ingen kan få dig att bryta ihop. 



Efter allt man gått igenom, så har man lärt sig vad "att vara stark" betyder. Ingenting, och ingen ska knäcka mig igen. Aldrig. Vissa försöker ju så hårt så dom spricker. Men jag säger bara lycka till. Det är bara du som kommer må så sjukt dåligt i slutändan. ;) 



Ingen ska få förstöra det här, ingen.


 

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards