'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under december 2011

.

Av Lina Larsson - 12 december 2011 00:26

 

Av Lina Larsson - 12 december 2011 00:13

Äntligen har jag funnit den enda människan i hela världen som får mig att skaka i hans närvaro,

på ett bra sätt då.

Den enda människan som gör att jag får svaga ben.

Den enda människan som är så genomsnäll, god, och snäll. 

Den enda människan som får mig att bli så lycklig som jag aldrig varit tidigare.

Den enda människan som får mig att känna det där "pirret".

En människa som jag känt i sjukt många år. Vi har gått i samma klass. Vi har umgåtts länge.

Och mittiallt blev det såhär. Allt vände, och jag träffade den finaste människan jag vet.




Att folk försöker förstöra är ju då inget nytt i denna kommun... Men jag kan bara inte förstå varför? Är det för att ni själva är så jävla olyckliga och inte har något eget liv som ni måste göra det? Är det för att dom är svart/avundsjuka? Ja, det skiter jag i... Man måste ju ha ganska lite att göra om man har fullt upp i att bry sig om andras liv, och vem dom är med. Puss på er haters!

Av Lina Larsson - 11 december 2011 23:19

2011 börjar gå mot sitt slut,
här är en sammanfattning av mitt 2011 -


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Ja.
2. Höll du några av dina nyårslöften? - Jag har aldrig nyårslöften, för dom spräcker jag fortare än jag hinner lova något.. Men ett "löfte" till mig själv höll jag.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? - Ja, världens bästa Josse :)
4. Dog någon som stod dig nära? - Nej, och det tackar vi för! 
5. Vilka länder besökte du? - Turkiet gånger två. =)
6. Är det något du saknade år 2011 som du vill ha år 2012? Nej, egentligen inte. 
7. Vilka 3 datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? - 24augusti, 11september & den 11 december :)
8. Din största framgång 2011? - Att jag övervunnit mig själv, och glömt allt som hänt 2008-2011, och att jag lever i nuet.. Skiter i vad resten av Överkalix befolkning tycker, och gör som JAG vill.
9. Största misstaget? - Har väl inte direkt gjort något misstag som jag fet ångrar..

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? - Jo, sjuk har man varit som vanligt.. Men ingen skada. Än så länge.
11. Bästa köpet? - PRR 999 ;)
12. Vad spenderade du mest pengar på? -  Kläder, snus & bränsle..
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? - Ja. Idag är den bästa dagen på evigheter!   
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011? Shakira - Loca, Rihanna - Man Down, Veronica Maggio - Välkommen In, Sak Noel - Loca People.  

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? - GLADARE! 

16. Vad önskar du att du gjort mer? - Sparat undan pengar....
17. Vad önskar du att du gjort mindre? - Köpt så förbannat med kläder... (!)
18. Hur tillbringar du julen i år? - På Brännagården, jobbar 8-21. Efter det blir det dock julklappsöppning & fika! :)
19. Var du kär i år? - Ja, jag är! 
20. Favoritprogram på TV - Inget speciellt.. Har inte hunnit följa någon serie.
21. Bästa boken du läste i år? - Har inte läst någon.... Haha.
22. Största musikaliska upptäckten? - Någon av alla goo låtar!
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? - Har inte fyllt år ännu, det blir på 9dagar.. Men jag har ju som fått den bästa födelsedagspresenten redan, i förskott ;)
25. Något du önskade dig men inte fick?- Nej. Jag blir nöjd av allt ja får:)
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2011? - Den har inte varit ännu, men jag ska jobba 12-21.15, sen blir det väl lugnt mest.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? - Att mina nära och kära hade fått vara friska, och att alla idioter som bryr sig för mycket skulle ha fått en spark i ändan!
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2011? - Den är så blandad som det går att ha den:)
29. Vad fick dig att må bra? - Mina vänner, familjen, Kia, och Adam!
30. Vilken kändis var du mest sugen på? - Ingen direkt...
31. Vem saknade du? - Min syster som bor för långt bort :(
32. Den bästa nya personen du träffade? - Har väl inte träffat så mycket nytt folk.. Bara en massa härliga människor i Turkiet!

Av Lina Larsson - 11 december 2011 22:42

Åh, Söndagsångesten kryper sakta fram... Fick ju dock ha en sjukt bra Söndag! Inget bakishäng på Lo/Björnstigen icke.. Utan idag var man pigg & alert. Så har varit igång mest hela dagen, städat till lite hemma, ätit en god pizza med Leo, Erkki & Jokardo! Sedan drog vi fyra + Rikard ut med skotrarna och grilla en korv.. Jag åt mest bara kex och drack läsk:) Var sjukt skönt vara ute och få lite frisk luft.. Dock blev min hosta ännu värre än den var, men det är såna småsaker man får leva med.. Sen har jag legat på raggen en sväng, och försökte sladda lite.... Tills Adam fick ta över och visa hur det ska gå till. :) Sen har vi mest bara surrat, och sen kom Vero en snabbis och åkte.. Och nu har jag kommit hem, till min lugna kära lägga! ;) Ska bara vara, ta ett bad & bara fundera över livet som är alltför underbart!!!! Kan inte ens förstå själv vad man gjort för att vara såhär lycklig. 


Dessutom fyller man ju 20år om nästa Tisdag, så till helgen blir det partajande. Dock så satsar jag bara på en dag, för ekonomin sviker hela hårt annars, och så måste man ju vara i finaste formen den dagen det smäller också ;) Men då nyfiknast i världen som jag är... Vill jag veta vad mina fina vänner hittat på för bus! Fina, fina vänner. Jag älskar er ändå till månen, och tillbaka.


  

Av Lina Larsson - 11 december 2011 11:46

Jaha, då har Söndagen rullat in.. Tråkigt att veta att imorgon är det åter till verkligheten. De tidiga uppstigningarna, jobb och inget sent natthäng, inget mission på kvällarna. Nej, back to reality


Helgen har i alla fulla fall varit superb! Fått umgås med dom bästa. Fredagen var det nattöppet, men det skippade vi ganska fort. Låg på raggen kring bränna, surrade, körde skogsvägar, såg film hos David, och kvällen avslutade vi på Vännes med en till film.. Igår var det lugnt. Nästan för lugnt. Idag ska jag och Erkki ha en "tjej-dag". Kanske fixa lite hår, smink och dylikt. Men i slutändan kommer vi nog bara ligga där i soffan, och surra om allt mellan himmel och jord :) Och det är minst lika trevligt det också.. Oj, vad vi måste ha fått utrett mycket i den där soffan också.. Våran ljugar soffa :) 


Nej, nu ska jag ge gummsan mat, sminka på ett ansikte & sedan dra ut på nya äventyr....


       

Av Lina Larsson - 11 december 2011 00:13

Helg i all sin ära! Fan också så skönt det är att vara ledig en hel helg. En hel helg med mys, nykterhet & att bara vara. Vet inte sist det hände att man tog det lugnt och var nykter, och framförallt ledig en hel helg. Idag när vi vaknade (alldeles för sent) så blev det go frulle, och sedan vidare färd mot Bränna för mig, medans grabbarna for till Luleå... så jag fräschade upp mig, drog upp på BB & hämta mitt hjärta som sovit där. :) Sen har jag mest gjort ingenting idag... Varit förbi till Erkki, Jocke & sötaste Leo idag och hade en givande pratstund om allt & ingenting. :)

Sen har jag och Vero raggat som om vi vore 13år igen kring bränna och utredit en massa. Lyssnat på bra musik, basat, tjuvrökt & druckit PK... Back to 2005 var det va? :)



High on life. Kan man verkligen säga. 



Nej, nu ska jag bädda ner mig i sängen med min fina flicka så man kanske orkar upp imorgon och ser om det blir IKEA, eller inte... För är det samma skitväder idag skippar vi det tror jag. Godnatt.



 

"Vi super oss snygga"  

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards