'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under mars 2010

Av Lina Larsson - 9 mars 2010 16:02

Från den här kommunen.. Det finns absolut ingenting att göra, och inte så stort urval av folk som vill göra nå för den delen heller! Börjar bli lite uttjatat, men Överkalix måste fan vara den sämsta kommunen i hela världen, på riktigt. Jag menar, om dom nu vill ha kvar alla ungdomar i kommunen kanske dom borde satsa på något annat än UG? Där ungar från 10-15år springer.. På ett ungefär. Dom kanske borde satsa lite på riktigt, öppna en ny, fräsch affär med fina kläder som ungdomar gillar, en liten bowlinghall eller ett nytt företag där UNGDOMAR får jobb! För vill ni nu ha kvar annat folk än 65+ are kanske ni borde börja ta tag i det här, och inte satsa så jävla mycket pengar på dom som sitter på kommunen på arslet heeeeela dagar och inte gör så jävla mycket. Do something about it?!

 

Hade jag haft pengar, ett jobb & körkort hade jag flyttat dirr efter skolan. Men min ekonomi tillåter verkligen inte det just nu! Men jag vet att, iaf i sommar SKA jag göra detta:

(jobbar jag, tar jag fan ledigt eller nå!!!) För nu är jag 18, jag kommer ha gått ut skolan & vill utforska nya vidger! Jag vill ut & resa & hitta på massa kul, nu får det fan vara min tur!!


 

* Turkiet/Alanya - punkt slut, jag ska dit!

* Jag vill fara till USA med min syster 1 månad! Har jag pengar ska jag dit, helt klart!

* Fara till stockholm en helg, bara annars.. ut & festa/shoppa.

* PINK konserten i Göteborg 23/7

.... men då till det svåra i allt detta, jag har räknat ut att jag behöver ca. 31.200:- till allt detta, hur fan ska detta gå?! Jag lär ju bara få ihop typ 25.000kr under sommaren. Så det fattas ju ändå 6000... Plus att man ska kunna leva under sommaren också. Vojvoj! Ja, detta måste lösas. Får jag inte ihop till Turkiet & USA tar jag till drastiska åtgärder!

Av Lina Larsson - 9 mars 2010 15:25

    

         

Av Lina Larsson - 9 mars 2010 14:54

Får en liten partykänsla när jag lyssnar på dessa låtar!! Eller humöret höjs iallafall! ;)

Av Lina Larsson - 9 mars 2010 14:25

  

Såååå envis, impulsiv, energisk, busig & otroligt barnslig vid vissa tillfällen!






btw; bilden bjuder jag på!



Av Lina Larsson - 9 mars 2010 14:21

 

 

" we are the boxers in the ring,
we are the bells that never sing,

There's a title we cant win, no matter how hard we must swing."

 

 



Av Lina Larsson - 9 mars 2010 14:16

            

  

                

5 MARS 2010


J&L

Av Lina Larsson - 8 mars 2010 14:13

  

Av Lina Larsson - 8 mars 2010 13:59

Idag har jag återigen tagit mig jordens sovmorgon :) skönt om inte annat! sen såg jag klart den lilla biten av Luftslottet som sprängdes! Jättebra film, enligt mig iaf.. Eller den gick att se, helt klart :)


Sen kom J-ny & hämtade upp mig & vi drog och sola! (välbehövligt) fast då ser jag ut som en sönderstekt kräfta nu! Men det är smällar man får ta.. Idag vet jag absolut inte vad som händer & fötter alls?! Blir nog en lugn dag :)


Men igår... Då hade jag en sjukt händelserik dag! Först när jag steg upp ställde jag mig och bakade (!) kärleksmums, sedan gick jag i pyjamas till typ halv 4.. Sen drog vi ner till bränna till min härliga faster och hjälpte hon med att bäta tvätt åsånt, sen fixade jag hennes facebook bild åsånt :) Sen drog vi på köket & åt, mums! Jag åt en sjukt god skinksallad!

Sen fick mamma skjutsa mig till G-byn.. Då tog jag & johanna nå varv och sen for vi till BB och lånade våran bil, sen for vi ut på skogsmission... Och jag kan då säga att det blev ett riktigt mission! Jag fick övningsköra åsåe, så där brumma vi på mitt ute i urskogen.. Vi körde ända till Kesas där ja skulle kolla när dom rivit huset åsåe, men då var det typ ingenting kvar så man såg.. Så då sku jag hitta oss en vändplats, då vi till slut kom in längst in i jävla skogen och såg ett hus (!) ja, ett hus.. Med 3 splittnya bilar på gården & 3/4 gubbar stog och glodde.. Min första tanke var: "åherregud, dom kommer döda oss..". På riktigt såg dom ut dom mördare eller nå sånt.. Men då kom det ut en kvinna och min puls höjdes så hjärtat höll på ploppa ur! Men hon var garn trevlig och frågade om vi ville komma in på en kaffe eller så, och berättade att dom bodde där hela året runt. Nu minns jag knappt vad jag sa, gjorde eller nå. Säkert något förbannat klantigt, men skitsamma! Hon var schweizare så hon förstod nog ändå inte allt som ploppa ur mig :) Ja, sen när vi skulle därifrån.. Och jag var sjukt nervös, skulle jag backA, och så hamna jag i en uppförsbacke så jag knappt tog mig därifrån, men tur som var fick jag inte kärringstopp och behövde inte skämmas ihjäl! Tack gode gud :) Men johanna fick sig nog ändå ett gott skratt eller två av mina kommentarer.. Vojvoj! Så det kan gå. Sen drog vi och såg film, fast det blev inte så mycket film... Det blev mest surr om helgens bravader om man säger så =)


Nej, nu ska jag avrunda. Kände att det här inlägget vart alltför långt & tråkigt! Heippa.

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards