'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under mars 2010

Av Lina Larsson - 26 mars 2010 13:07


Ikväll är det fest, och jag & johanna har slask = det godaste som finns att dricka, typ!

Nej, nu ska vi försöka styra upp nå party people, och sen fixa sig lite.

  

Av Lina Larsson - 26 mars 2010 10:40


I don't want him tonight
I don't wanna be cruel
I don't wanna deny
Failure is my favorite thing

Take me to the bar
Drink up to sorrow
Sorrow for break up
Borrow who you are

Indesecion is annoying not
as annoying as
your sharp tounge

Pierce my lips
don't shred me down to strips
you're way to good at it
you're way to good at it

Escape me
Escape me
bottles under tires
forget about friends

Escape me
Escape me
Black out tendencies
forget about the future

Av Lina Larsson - 26 mars 2010 10:37

Mhm. Idag står party & slask på schemat! Men den största frågan är vart fan man ska vara ikväll?! Hela överkalix verkar ha dött ut och ha blivit torrare än torrast? Så, ja.. jag vet inte. Nej, detta måste vi fan styra upp! ;)


Nu ska jag kila vidare så jag hinner duscha åsånt innan J-ny kommer & vi ska handla för kvällen! ;) see ya.




Av Lina Larsson - 24 mars 2010 16:29

åhhh gud, så jag vet att folk kommer gotta sig i & vara snoka i bloggen nu när jag kopplat den till facebook som är överkalix's skvallerportal!! =) haha... Ja, mig spelar det ingen större roll faktiskt.... jag gjorde det ju bara för att folk skulle ha nå att läsa, något som förgyller doms dag så! ;) enjoy förfan!

Av Lina Larsson - 24 mars 2010 16:24

Nej, nu vill jag ha helg!!


  

Av Lina Larsson - 24 mars 2010 16:13

  

Av Lina Larsson - 24 mars 2010 16:04

Idag är en sån här dag jag svävar på moln, jag är glad, har energi & är busig! Kanske det är govädret som gör mig såhär? Troligtvis, ja.


Men tyvärr så ska jag inte ut försen ikväll & gå med världens bästa johanna. För jag ska nämnligen ha en "läx och städardag!" passar utmärkt när jag har energi och is lägga ner tid på det, annars blir det aldrig av.

Nu sitter jag i alla fall och skriver på mitt PM till nuntliga nationella i Svenska B. Först tänkte jag välja Kärleken dödar sakta, men  jag har valt en text, som tjaa.. är lite annorlunda. Vet ännu inte om jag får ha det för min lärare, men temat i år, är ju "Kärlek & Vänskap" så varför skulle jag inte kunna ha det? Mitt tema är iaf:

MÄN ÄR SVIN!

 

Och såhär har jag börjat med min text, absolut inte klar. Började för typ 5min sen, och tangentbordet går ganska så jävla hett just nu måste jag erkänna! =)

 

-        ” Män är svin!”


Är det bara något vi tjejer säger för att vi är sura på våran pojkvän eller vårat ex, eller ligger det faktiskt någon sanning i det uttrycket?

 

När jag satt och funderade på vad jag ville ha som muntligt framträdande inför nationella proven 2010 så kom jag faktiskt på att jag ville skriva om Män, och i det här fallet, att dom är svin. Jag vet inte varför jag valde just det, kanske för att jag haft erfarenhet av det på senaste tiden eller bara för att jag hört så mycket skit om olika män den senaste tiden? Ja, jag vet inte. Men jag gjorde det i alla fall.


Jag har själv varit med om gånger, både när det handlat om mig själv & andra – att faktiskt männen varit svin. Jovisst, vi tjejer kan också vara svin. Men enligt min åsikt är det faktiskt så att killarna är det, just nu i alla fall.

Jag har många gånger varit på fester där jag både sett & hört killarna varit elaka mot sina flickvänner eller ex. Och det är helt enkelt inte okej! För det dom har sagt har bara velat få mig att gå fram och strypa dom långsamt. För vem vill höra repliker som –”Du, din hora.. Du är så satans fet och äcklig..” och –”Alltså med den där klänningen ser du ut som en  billig hora.”

Usch säger jag bara! Visst, ibland är tjejerna inte så bra själva och kan vara världens elakaste också, men i dessa fall har tjejen bara stått och tagit emot ord efter ord. Dom har bara stått där, med tårarna i ögonvrån och bara tagit emot, utan att säga emot. För hade dom sagt emot hade dom troligen fått höra något ännu värre.

Och sen så finns det ju killar som verkar tycka att otrohet är ingenting. För dom i alla fall. Dom tror att dom kan gå och bete sig hur som helst, ta på andra tjejer, hångla med dom, och även en del tycker det är okej ha sex med andra. Utan att vi tjejer ska säga emot eller bry oss, vi ska bara sitta där hemma och göra ingenting, medans våra killar får vara ute och ränna på fester? Men sen, om vi ens skulle krama någon annan av det andra könet skulle det vara världens undergång, typ.


resten kommer upp senare... kanske!

Av Lina Larsson - 24 mars 2010 02:43

...grejer is tha shiet! har kommit hem från Luleå för ett tag sen.. Vi följde med som sällskap, men var som kul bara höra något annat än att bara sitta hemma och glo rakt upp och ner och göra absolut ingenting, så därför följde jag och johanna med micke och matte som sku skjutsa oskar till luleå! Vi fick oss ett par goda skratt om int annat... =) för hemma är det ingen idé sitta, för jag kan liks inte somna försen kring 1 så, var ju lika bra hänga på! Idag har varit en rolig dag ändå, har fått umgås med Josse oxå:) det är ju int alltför ofta så! Vi har hunnit med lite allt möjligt, tagit oss jordens promenad, hänga på ug och känna sig som 13 på nytt och svammla och surrat på!=) nice! Senare kom johanna och picka upp mig på ugget, och vi drog till rebecca och surra, sen vidare till matte och började se en film, men den sög mera hårt så den orkade vi inte ens kolla på mer än 5min, typ!!!=)Nej, nu måste jag nog gå och söka upp john blund, tur jag har sovmorgon till 12 imorgon iaf. tacka för det! =) nu blir det att dra på sig nattmössan, see ya!

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards