'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under juli 2010

Av Lina Larsson - 24 juli 2010 03:57

As we grow up, we learn that even the one person that wasn't supposed to ever let us down, probably will. You'll have your heart broken and you'll break others' hearts. You'll fight with your best friend or maybe even fall in love with them, and you'll cry because time is flying by. So take too many pictures, laugh too much, forgive freely, and love like you've never been hurt. Life comes with no guarantees, no time outs, no second chances. you just have to live life to the fullest, tell someone what they mean to you and tell someone off, speak out, dance in the pouring rain, hold someone's hand, comfort a friend, fall asleep watching the sun come up, stay up late, be a flirt, and smile until your face hurts. Don't be afraid to take chances or fall in love and most of all, live in the moment because every second you spend angry or upset is a second of happiness you can never get back.

<3

Av Lina Larsson - 24 juli 2010 03:44

When we first talked to each other
I knew we would always be friends.
Our friendship has kept on growing
And I'll be here for you to the end.

You listen when I have a problem

And help dry the tears from my face.
You take away my sorrow
And put happiness in its place.


We can't forget the fun we've had
Laughing 'til our faces turn blue.
Talking of things only we find funny
People think we're insane-If they only knew!

I guess this is my way of saying thanks
For catching me when I fall.
Thanks once again for being such a good friend
And being here with me through it all.


                                   

Av Lina Larsson - 24 juli 2010 03:40



"It's amazing how someone can break your heart, but you still love them with all the little pieces."

-

Av Lina Larsson - 24 juli 2010 03:37

Did you ever fall for someone you know you shouldn't?
Try hard to fight your feelings, but you just couldn't?
You fall deeper with each passing day,
But try to hide it in every possible way.
He's only a friend, and nothing else--
That's the lie you keeping telling yourself.
You keep on saying he's just a bud,
But deep inside, you're falling in love.
You get so giddy when you meet his eyes,
But keep reminding yourself it isn't right.
A simple glance turns into a stare,
But you pretend that you don't care.
It's "not right" for you two to be.
Is that why you hide it so no one can see?
But how long will you pretend?
Keep lying that he's just a friend?

Av Lina Larsson - 24 juli 2010 03:31

Nej, även det stadiet har jag passerat.. Inte ens alkoholen kan göra mig glad numera.

     

Ibland så kan utsidan utstråla en väldig känsla av glädje,

fast på riktigt så gråter man bara inombords......

Av Lina Larsson - 24 juli 2010 03:29






When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.







Av Lina Larsson - 24 juli 2010 02:57


Men en gång hade jag FEL, så jäkla fel man bara kan ha. 




Det jag inte förstår är att; Lär aldrig folk sig?

Lär sig aldrig folk att sluta, efter varje gång man hör att unga människor tagit för mycket av det "goda", eller jag ska inte säga goda, för det är väl det sista det är. Vad det är, det är att det förstör, för en själv & framförallt för andra människor runt omkring dig. Drogen. Den är farlig, den är beroendeframkallande & den gör så sjukt mycket skada. Den är inte cool, den är inte "sällskaplig" & den är framförallt inte bra. Många gör det för grupptrycket, för att "må bra", eller för att helt enkelt komma in i gänget. Men, en sak jag alltid undrat över.... Kan man inte komma in i ett gäng, utan en drog? Kan man inte må bra utan skiten? Kan man inte stå emot grupptrycket? Ja, då kan man ju inte vara en speciellt bra människa, man kan ju inte må bra. För är man inte stark nog att tacka nej, eller att stå över att ta skiten ska man väl inte alls kunna umgås med folk. För idag är det så jävla vanligt, så att man kan inte gå på en fest utan att se att nån ruller en joint, eller drar en lina.


Men gott folk, nu ska jag säga er en jävligt klok sak: Jag har inte mått  bra vissa gånger, men nog har jag fan stått emot skiten, Jag har kommit in i ett gäng utan att knarka, och jag skulle aldrig göra det för grupptrycket, jag skulle visa att jag är stark kan stå emot & inte är som alla andra. Så, ni som knarkar & tror de är såååå jävla coolt, ta en titt på er själv i spegeln,och se hur jävla misslyckade ni blir, dag efter dag.. Ta en titt & se vad ni gjort med er själv!! Och kom ihåg: Det är fan inte coolt, det är fan inte bra för er & det är inte  roligt när man ser ens nära & kära slösa bort sina liv på sån värdelös skit.....

Av Lina Larsson - 23 juli 2010 01:28

En till bra låt! 

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards