'Ju mer dom spottar på mig, desto fortare kommer jag blomma''

Alla inlägg under november 2010

Av Lina Larsson - 15 november 2010 13:50

Idag är en sån dag jag enbart har latat mig. Jag har sett ungeför 5 Gossip Girl avsnitt, sen inväntar jag avsnitt 9, men det kommer inte före ikväll.. Har hittat en supersida, från USA, där dom lanserar programmen mycket fortare än i Sverige, så ikväll... Blir det GG! :) Kul att följa någon serie. Dessutom imorgon är det DHW! Underbart.


Nej, nu blir det en dusch, make-up & sedan dammsuga här i läggan. Senare ikväll, basketträning! Kulkul! ;-)

Av Lina Larsson - 14 november 2010 21:58

Jag är lycklig, riktigt jäkla lycklig - för första gången på länge. Måtte de nu hålla i sig....


Mycket som har bidragit till det är, Kia. Bästa gumman Kia. Om hon inte fanns hade allt inte varit som det är just nu. Lugnt & bra. jag kommer aldrig ångra att jag gjorde en sak JAG alltid velat så länge, utan att jag brytt mig vad folk tyckt & tänkt - att ta en hund. Hon ger mig så otroligt mycket glädje. Fast hon väcker oss 05.30 på morgonen, kan jag inte bli sur, jag kan verkligen inte det. Att få en blöt nos i ansiktet på morgonen måste ju vara det bästa som finns! Som när jag föll/halka hemma på gården på BB, och höll hon i famnen tänkte jag - Jag måste ta fallet i marken, hon får inte skadas. Och det resulterade i flera stora blåmärken, ett sträckt ben & smärta i flera dagar... Men, vad gör man inte för hon? Det är det minsta jag kan göra för hon. Och sen, när jag började skrika & låta när ja föll kom hon & försökte trösta mig, slicka mig i örat och gnällde åt mig, sötaste. Du är bäst.


Andra orsaken till att man är lyckligare är kanske att man försöker hålla sig nykter. För fylla=tråkigheter/bråk m.m Enbart det. Jag är rätt nöjd också att jag kunnat hålla mig så pass länge. Först från sommarmarknaden 17juli (?) sen till 1oktober, mikaeli marknad. Och ingenting efter det. Måste erkänna att det är förbannat skönt också. Jag kan verkligen ha trevligt nyktert ockå, har jag insett nu. Jag känner att jag lätt kan hålla mig 1år till, lätt. Man måste ju inte ha kul bara med alkohol inblandat?! Måste man det så har man 1. Inget liv, eller 2. Ingen fantasi alls. Så måste det ju vara helt enkelt? Tacka för att man ska dricka om man känner för det, nu ska jag inte låtsas vara alldeles för skötsam, för jag har själv druckit alldeles för mycket & svammlat runt.  Visst, det kan vara kul..... Om man kan hålla sig till lagom mängd, och det kan ju inte jag, tyvärr.


PUSS!

Av Lina Larsson - 14 november 2010 21:42

    

Av Lina Larsson - 14 november 2010 21:36

Helgen har varit bra, lugn & skön. Fredag jobbade jag, sen tog vi det bara lugnt. Lördag blev det luleå, shopping & trevligt hade vi. Idag har vi bara tagit det lugnt, varit till BB & gett pappa farsdags present, åt tårta, sen for vi & träffa Josse & Mathias, så hundarna fick busa lite ;-) Sen blev det middag hos Mormor & Morfar.. Kreolsk gryta, ris, vitlöksbröd & sen kaffe och tårta, gott var det.


  

Kia ska alltid vara med på allt, överallt :-) Sötnos.

Av Lina Larsson - 14 november 2010 21:35



- "Allt som vi verkligen älskar är oersättligt,

och allt som vi kunnat tänka oss ersätta har vi aldrig i sanning älskat."

Av Lina Larsson - 14 november 2010 21:22

Målat om, hängt upp nya tavlor m.m :) Dåliga bilder dock.


                

Lx3

Av Lina Larsson - 11 november 2010 19:38

  

Presentation


Lina, 21år och bor i Överkalix i ett litet rött hus med min pojkvän Adam och våran hund Kia.

Väntar vårat första barn med BF 7/11 -13.

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggerfy

Blogvertiser

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se Blogvertiser

-


Ovido - Quiz & Flashcards